- نویسنده : مریم بالوی فیلی
- 26 اردیبهشت 1402 ساعت 11:10
- کد خبر 14514
- بدون نظر
- ایمیل
- پرینت
سایز متن /

به گزارش نودادامروز، بیست و هفتم اردیبهشت ماه روز جهانی روابط عمومی و ارتباطات برای همه یادآور تلاش بی وقفه نیروهای خدومی است که اطلاع رسانی توانمندی و کارکرد ادارات و سازمان ها را بر عهده گرفته اند.
همانطور که از معنای کلمه روابط عمومی مشخص است از دو کلمه روابط و عمومی تشکیل شده و بیانگر ارتباط با همه که نقش مهم روابط عمومی از نامش هم پیداست یعنی در حقیقت روابط عمومی ها ویترین اقدامات سازمان و نهادها هستند.
اگر روابط عمومی نتواند با مخاطب ارتباط خوبی برقرار کند در حقیقت عملکردها و زحمات آن مدیر و سازمان را زیر سوال میبرد و این یعنی باید روابط عمومی ها یک روانشناس و یک معلم و از حال و روز جامعه نیز خبردار باشند.
مهمترین کار یک روابط عمومی، هنرمندی و بازیگری در عرصه آن سازمان یا نهاد و جامعه است تا مردم را محو تماشای خود کند و با این کار اهداف سازمانیش را نیز به نمایش بگذارد.
روابط عمومیها برای پاسخگویی به مخاطبان خود بهتر است خوش رویانه برخورد کنند و اگر عشق به کار و اداره و سازمان مربوطه نداشته باشند عملاً بازوی فعال آن سازمان ازکار می افتد و هر مدیر و سازمانی برای نمایش و انعکاس عملکردهای خود نیازمند یک روابط عمومی فعال، پرتلاش، پر از شور و شوق و خوش رو است که امید را به آن اداره و مردم تزریق کند.
مقام معظم رهبری(حفظه الله تعالی) نیز درمورد نقش و کارکرد مهم و تاثیر گذار روابط عمومی می فرمایند: روابط عمومی بهترین نمایانگر اوضاع داخلی وزارتخانه از یک سو و از سوی دیگر منعکس کننده چگونگی مسایلی است که در آن نهاد میگذرد.
یک نکته حائز اهمیت دیگر اینکه روابط عمومی ها باید همانند مدیران احساس مسئولیت کنند و سرعت عمل در پاسخگویی به سوالات و درخواست های مردم را در اولویت کارهای خود قرار دهند.
مدیران نیز باید از این نیروی فعال خود که توانمندی ها و عملکرد او را به نحو احسنت به نمایش می گذارد حمایت کند و جایگاه روابط عمومی ها ارتقا یابد زیرا روابط عمومی مکمل و عضو لاینفک مدیریت به شمار رفته و روابط عمومی توانمند و پویا جایگاه مدیر را نیز ارتقا می دهد.
اطلاع رسانی صحیح و نحوه پاسخگویی به همه مخاطبان و سرعت عمل در پاسخگویی و ارتباط با همه سلایق، کار آسانی نیست و می توان گفت فعالیت روابط عمومیها مصداقی از جهاد تبیین است.
در استان ایلام نیز همانند سایر استان ها روابط عمومی ها پرتلاش ظاهر شدهاند بطوری که در جشنواره ها بارها جوایز متعددی را از آن خود کرده اند که این نشان میدهد استان ایلام نیروهای فعال و فرهیخته در بین ادارات، سازمان و نهادها را جای داده و مشغول به کارند.
در پایان با تقدیر از جایگاه و مقام روابط عمومیها، می طلبد از روابط عمومی های پرتلاش و فرهیخته بدون ادعا که تمام مسئولیت اطلاع رسانی و انعکاس صحیح اخبار ادارات و سازمان ها را بر عهده گرفته اند تقدیر و تشکر کرد و به خصوص روابط عمومی های استان ایلام که شب و روز نمی شناسند و در هر لحظه از شبانه روز فعالند و با همه در ارتباطند و با سعه صدر و خوش رو پاسخگوی مردم ، رسانه و .. هستند.