- نویسنده : مریم بالوی فیلی
- 06 مه 2023
- کد خبر 14332
- بدون نظر
- ایمیل
- پرینت
سایز متن /
به گزارش سرویس استان ها نودادامروز، غلامرضا علیمحمدی در نشست خبری امروز شنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ ضمن تبریک آغاز هفته جهانی هلال احمر، اظهار کرد: در راستای دسترسی آسان مردم استان به خدمات درمانی، مرکز تخصصی هلال احمر در میدان ۲۲ بهمن شهر ایلام راه اندازی میشود.
وی ادامه داد: برای اجرای این طرح مهم ۲۴ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است که ۱۴ میلیارد تومان از آن برای ابنیه و ۱۰ میلیارد تومان نیز برای تجهیزات هزینه خواهد شد.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان ایلام با تقدیر از تلاشهای همه جانبه رسانه های استان و با بیان اینکه بدون همراهی و همکاری رسانه ها، بحران ها مدیریت نمی شوند، افزود: رسانه ها آیینه تمام نمایی هستند که کمی ها، کاستی ها، نارسایی ها، ضعفها و مشکلات را به درستی گوشزد میکنند تا مسئولان در راستای رفع آنها گام بردارند.
علیمحمدی با اشاره به اینکه در جریان اربعین سال گذشته، خوشبختانه همه مسئولان و رسانه ها به خوبی پای کار بودند و علیرغم گرمای بی سابقه و حجم جمعیت، این برنامه فرهنگی- معنوی به خوبی مدیریت و از وقوع مشکلات بزرگ و بحران های بزرگ جلوگیری شد.
وی تصریح کرد: برای ایجاد یک پایگاه مجهز در مرز مهران، مبلغ ۱۴۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است و در تلاش هستیم که این مرکز تا اربعین امسال به بهره برداری برسد.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان ایلام با بیان اینکه در سطح استان ایلام ۱۴ پایگاه امدادی هلال احمر به صورت ثابت فعال هستند، گفت: توسعه پایگاههای امدادی در سطح استان جزء اولویت هایی است که با جدیت دنبال خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه در همه شهرستانهای استان به جز شهرستانهای هلیلان و چوار ادارات و شعبات هلال احمر فعال هستند، تصریح کرد: در تلاش هستیم که در هفته دولت امسال، شعب هلال احمر را در شهرستان های چوار و هلیلان دایر کنیم.
علیمحمدی در پایان با اشاره به اینکه در طول سال گذشته و در مناسبت ها، حوادث و اتفاقات مختلف مأموریت های امداد و نجات زیادی در سطح استان انجام شده است، یادآور شد: با توجه به استقرار پایگاههای امدادی در سطح استان، میانگین حضور در محل وقوع حوادث زیر ۱۰ دقیقه بوده است.
انتهای پیام/





