- نویسنده : مریم بالوی فیلی
- 06 مه 2025
- کد خبر 30622
- بدون نظر
- ایمیل
- پرینت
سایز متن /
به گزارش سرویس استان ها نودادامروز ، طاهری، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ایلام، از تحویل پنجمین دستگاه کمباین به کشاورزان استان با هدف افزایش بهرهوری و توسعه مکانیزاسیون کشاورزی خبر داد.
تحویل پنجمین دستگاه کمباین به کشاورزان ایلامی در راستای افزایش بهرهوری
تحویل تجهیزات مکانیزه به کشاورزان بخش سیوان
وی افزود: در این راستا، یک دستگاه کمباین به آقای جعفر ملکزاد از بخش سیوان، با حضور رئیس اداره تولیدات گیاهی، مسئول واحد مکانیزاسیون مدیریت و کارشناس مکانیزاسیون بخش سیوان، تحویل داده شد.
تأمین تجهیزات کشاورزی از محل تسهیلات اعتباری
طاهری گفت: سازمان جهاد کشاورزی و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان با پیگیریهای مستمر، موفق به تأمین پنج دستگاه کمباین از محل تسهیلات خط اعتباری ویژه شماره ۱۱ و ۱۲ مکانیزاسیون شده است.
وی اضافه کرد: این اقدام با اعتباری بالغ بر ۶۳۱۰۵ میلیون ریال به متقاضیان واجد شرایط اختصاص یافته است.
شرایط تأمین هزینه و تسهیلات اعطایی
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ایلام گفت: سهم آورده متقاضیان برای این دستگاهها ۲۰ درصد تعیین شده و ۸۰ درصد باقیمانده از طریق تسهیلات تأمین میشود.
ضرورت توسعه مکانیزاسیون کشاورزی در شهرستان ایلام
طاهری عنوان کرد: کمبود دستگاههای برداشت مکانیزه یکی از چالشهای اصلی کشاورزان شهرستان در فصل برداشت محسوب میشود.
وی در پایان گفت: امید است با ادامه این روند، شاهد تحولی چشمگیر در افزایش بهرهوری و کاهش دغدغههای کشاورزان شهرستان ایلام باشیم.



