×

منوی سایت

آخرین اخبار

امروز : سه‌شنبه / ۲ تیر / ۱۴۰۵
ضرورت ارائه روایت‌های خلاقانه‌ درباره مدیریت مصرف آب توسط زنان

به گزارش نودادامروز ، صبح امروز چهارشنبه ۲۱ خردادماه اختتامیه نخستین همایش سراسری «پویش ملی بانوی آب» با حضور سمیه خداپرست مشاور وزیر نیرو در امور زنان و خانواده، سید عباس جعفری معاون روابط عمومی وزارت نیرو ، علیرضا جزءقاسمی معاون آبفای کشور، مهدی بختی مدیر کل روابط عمومی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، سید علی سیدزاده مدیرکل دفتر مدیریت مصرف شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، ابوالفضل رحیمی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گلستان و سایر مدیران استانی در تالار فخر الدین اسعد گرگانی گلستان برگزار شد.

نقش اجتماعی آب و جایگاه زنان در مدیریت منابع

سید عباس جعفری معاون روابط عمومی وزارت نیرو در مراسم اختتامیه همایش «پویش ملی بانوی آب»، بر اهمیت درک واقعیت اجتماعی آب و تأثیر آن بر زندگی مردم تأکید کرد.

وی آب را نیروی حیاتی زندگی دانست و گفت: بحران‌های مرتبط با آن، نتیجه رفتارهای جمعی و انتخاب‌های مصرفی جامعه است.

معاون روابط عمومی وزارت نیرو با اشاره به نقش بانوان و مادران در مدیریت مصرف آب، خاطرنشان کرد: روایت‌های فرهنگی و اجتماعی باید نقش زنان را پررنگ‌تر نمایش دهند.

جعفری تصریح کرد: تاکنون کمتر به این بخش توجه شده و لازم است روایت‌های خلاقانه‌ای درباره مدیریت مصرف آب توسط زنان ارائه شود.

وی همچنین با بیان اینکه تجارب مادران و شیوه‌های مدیریت منابع آب در زندگی روزمره، باید در روایت‌های رسانه‌ای بازتاب بیشتری داشته باشند، خاطرنشان کرد: تأثیرگذاری آموزش از سوی مادران، می‌تواند نقش مهمی در تغییر رفتار مصرفی نسل‌های آینده ایفا کند.

جعفری با اشاره به چالش‌های زیست‌محیطی و اقلیمی که تمدن ایران را تحت تأثیر قرار داده، تأکید کرد که توانمندسازی زنان و مشارکت دادن آنان در تصمیم‌گیری‌های مدیریتی، راهی مؤثر برای مقابله با بحران آب است.

معاون روابط عمومی وزارت نیرو در پایان خواستار شنیده شدن صدای زنان در سیاست‌گذاری‌های مرتبط با مدیریت منابع آب شدو عنوان کرد: آب، عنصری فراتر از یک ماده مصرفی است و در فرهنگ و زندگی مردم نقش بنیادینی دارد که باید در برنامه‌ریزی‌ها به آن توجه بیشتری شود.

شایان ذکر است مریم بالوی فیلی فعال رسانه ای ، مدیرمسئول و خبرنگار پایگاه خبری نودادامروز رتبه برتر این جشنواره در بخش یادداشت را در همایش سراسری «پویش ملی بانوی آب» کشور را بدست آورد که با لوح تقدیر و تندیس این پویش کشوری تقدیر شد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط  مدیریت پایگاه خبری نودادامروز منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.