- نویسنده : مریم بالوی فیلی
- 23 آوریل 2026
- کد خبر 40328
- بدون نظر
- ایمیل
- پرینت
سایز متن /
به گزارش سرویس استان ها نودادامروز ، مدیر مخابرات منطقه ایلام، با اشاره به شدت تخریبها در حملههای دشمن اظهار کرد: در جریان این جنگ، بخش قابل توجهی از زیرساختهای ارتباطی استان به ویژه در شهرهای ایلام و ایوان و مناطق پیرامونی هدف قرار گرفت و در برخی نقاط با تخریب ۱۰۰ درصدی مواجه شد.
آغاز بازسازی زیرساخت های مخابرات ایلام با وجود تخریب در جنگ رمضان
سید شهاب نبیپور مدیر مخابرات منطقه ایلام با بیان این که کار بازسازی بلافاصله پس از وقوع خسارتها آغاز شد، افزود: نیروهای فنی از همان ساعتهای نخست، بیوقفه و به صورت شبانهروزی در محل حاضر شدند و توانستند در مدت زمانی کوتاه بخش عمدهای از ارتباطات حیاتی را احیا کنند به گونهای که در شهر ایلام پس از ۷۲ ساعت ۹۰ درصد ارتباطات مهم و اداری برقرار شد و این روند در ایوان ۴۸ ساعت و در بخش «باولی» شهرستان چوار در ۷۲ ساعت به نتیجه رسید.
نبیپور با قدردانی از کوشندگی کارکنان مخابرات، آنان را سربازان خط مقدم ارتباطات در شرایط بحران توصیف کرد و گفت که این موفقیت حاصل همدلی و همکاری بیوقفه مجموعهای بود که در سختترین شرایط مسئولیت خود را به بهترین شکل ایفا کردند.
مدیر مخابرات منطقه ایلام همچنین از نقش تعیین کننده برنامههای پدافند غیرعامل خبر داد و اظهار کرد: سناریوهای از پیش تدوین شده در قالب نقشههای یک، دو و سه که از ماهها پیش طراحی و تأمین زیرساختهای لازم برای اجرای آنها انجام شده بود، سبب شد تا وقفه در ارتباطات به حداقل برسد و مسیرهای جایگزین با شتاب وارد مدار شوند.
وی از تداوم برخی مشکلات در حوزه تلفن ثابت خبر داد و افزود: به دلیل تخریب کامل سوئیچهای مراکز آزادگان و ایوان، اکنون ارتباط تلفن ثابت و سرویسهای ایدیاسال (ADSL) در این مناطق قطع است.
نبیپور در ادامه از آغاز مرحله تازه از بازسازی مبتنی بر فناوریهای نوین خبر داد و گفت که عملیات جایگزینی زیرساختها با استفاده از کافوهای نوری و توسعه شبکه فیبرنوری (FTTH) آغاز شده و تاکنون حدود ۴۰ درصد از مشترکان مرکز آزادگان به شبکه بازگشتهاند.
مدیر مخابرات منطقه ایلام ادامه داد: هرچند برخی مشترکان هنوز با مشکل مواجهاند، اما اتصال اینترنت آنان برقرار شده و روند تکمیل خدمات ادامه دارد.
وی این بحران را در عین تلخی فرصتی برای گذار به نسل نو ارتباطات دانست و افزود که با اجرای کامل پروژههای فیبرنوری مشترکان از خدماتی پایدارتر، امنتر و با کیفیت بالاتر بهرهمند خواهند شد.
مدیر مخابرات منطقه ایلام ضمن قدردانی از همراهی مسئولان استانی و مدیریت شهری از شهروندان خواست با شکیبایی و همکاری روند اجرای پروژهها را تسهیل کنند تا بازگشت کامل ارتباطات در کوتاهترین زمان ممکن محقق شود.
وی با تأکید بر حمایت از مشترکان بیان کرد که در بازه زمانی قطعی تا برقراری دوباره ارتباط، هیچ گونه هزینهای برای مشترکان محاسبه نخواهد شد و اصلاحات لازم در قبوض اعمال میشود.



