×

منوی سایت

آخرین اخبار

امروز : سه‌شنبه / ۲ تیر / ۱۴۰۵
۱۲۰ هکتار از باغ‌های انار سیروان به تملک سد سیمره درآمد

به گزارش سرویس استان ها نودادامروز، بابک افراز اظهار کرد: سال ۱۳۹۸ شهرستان سیروان ۲۳۸ هکتار باغات انار داشت که در پی رهاسازی آب پشت سدسیمره به علت بارش های سیلابی در آن سال، بخش عمده ای از باغات انار این شهرستان در منطقه عرب رودبار به زیرآب رفت و خشک شد.

وی افزود: ۱۲۰ هکتار از این باغات که در اراضی پایین دست سد سیمره و در روستاهای چم شیر، چم روته، چم جنگل و داربلوط قرار دارد به تملک این سد درآمده است.

افراز یادآور شد: هم اکنون شهرستان سیروان دارای ۱۰۹ هکتار باغ انار است که بیشترین سهم از انارستان های استان در این شهرستان قرار دارد.

وی اضافه کرد: استان ایلام ۳۰۰ هکتار باغ انار دارد که از این مقدار ۲۹۰ هکتار بارور و ۱۰ هکتار غیربارور است.

مدیر امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی استان ایلام بیان کرد: فصل برداشت انار باغ‌های استان از ۱۵ شهریور تا ۱۵ آذرماه ادامه دارد.

وی ادامه داد: پیش بینی می شود امسال چهار هزار و ۳۰۰ تن انار از سطح باغ‌های استان برداشت شود.

برچسب ها : ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط  مدیریت پایگاه خبری نودادامروز منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.