- نویسنده : مریم بالوی فیلی
- 01 ژانویه 2025
- کد خبر 22867
- بدون نظر
- ایمیل
- پرینت
سایز متن /
به گزارش سرویس استان ها نودادامروز، یاسم خانمحمدیان” گفت: در حال حاضر جنگلهای ما با تنشهای شدیدی مواجه هستند و شاهد حضور مردم در جنگل و برداشت از این اکوسیستم هستیم، تغییرات اقلیمی سبب شده تا فشار زیادی به بافت جنگلی ما وارد شود و ما باید این واقعیت را بپذیریم که اقلیم عوض شده و دیگر مانند سابق نمیتوان انتظار بارشهای سنگین داشت، دیگر نمیتوان برفهایی با ارتفاع چند متر در کوهستانها و جنگلها مشاهده کرد وقتی این موضوع را بپذیریم میتوانیم شیوه مدیریت خود را بر اساس شرایط تغییر دهیم.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گفت: بادام کوهی یکی از با ارزشترین رستنیهای ایران است و به علت دارا بودن خواص حفاظتی، دارویی و صنعتی از لحاظ اقتصادی نیز حائز اهمیت است، این گونه گیاهی در بسیاری از نقاط کشور و بیش از ۸۰ درصد عرصههای خشک و نیمه خشک، امکان رویش دارد.
وی با اشاره به نقش پررنگ جنگلهای زاگرس تأکید کرد: جنگلهای زاگرس، ۴۰ درصد از آب کشور را تامین میکنند، وقتی ارزش این جنگلها را بدانیم، روی آن سرمایهگذاری خواهیم کرد، برنامههای کوتاه مدت و میان مدت نمیتواند مشکل این جنگلها را حل کند.


