- نویسنده : مریم بالوی فیلی
- 20 ژانویه 2025
- کد خبر 23315
- بدون نظر
- ایمیل
- پرینت
سایز متن /
به گزارش سرویس استان ها نودادامروز، «علیرضا محمدی» روز دوشنبه اظهار کرد: شهرداریها و دهیاریهای سراسر استان موظف هستند زبالههای شهری و روستایی را پس از جمعآوری، در جایگاهها و سایتهای مشخص شده تخلیه کنند.
وی در مورد زبالههای عفونی مراکز درمانی نیز توضیح داد: این زبالهها از سوی شرکت طرف قرارداد دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام، بیخطرسازی شده و در دستگاه زبالهسوز معدوم میشود.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان ایلام در خصوص پسماندهای شیمیایی و خطرناک صنایع نیز، گفت: پسماندهای صنایع ابتدا در استان بیخطرسازی شده و سپس به محل جمعآوری و دفع این پسماندها در خارج از استان حمل میشوند.
محمدی یادآور شد: این نوع پسماندها قبل از حمل به استانهای مبدا دارای جایگاه، ابتدا مقدار و نوع زباله در سامانه جامع محیط زیست ثبت میشود.
وی بیان کرد: طرح ایجاد یک مکان ویژه برای پسماندهای خطرناک و شیمیایی در داخل استان، توسط کارگروههای استانی و ملی مدیریت پسماند مورد تائید قرار گرفته و مکانی با حفظ ملاحظات زیستمحیطی برای آن جانمایی شده است.


