- نویسنده : مریم بالوی فیلی
- 16 فروردین 1404 ساعت 10:27
- کد خبر 28538
- بدون نظر
- ایمیل
- پرینت
سایز متن /

به گزارش سرویس استان ها نودادامروز ، فریدون همتی در حاشیه بازدید از پروژه تونل آزادی و در جلسهای با حضور مدیران راه و شهرسازی، نمایندگان شرکت زیرساخت و پیمانکاران فعال، به تشریح آخرین وضعیت پروژههای راهسازی استان ایلام پرداخت و اظهار کرد: در این نشست جمعبندی دقیقی از راه های مهم استان انجام شد و برخی از این محورها در دست اجرا، برخی زخمی و نیمهتمام و برخی نیز نیازمند آغاز عملیات اجرایی است.
جزئیات بازدید فریدون همتی نماینده مجلس از پروژه تونل آزادی
مسیرهای چهارخطه؛ راهی به سوی توسعه اقتصادی ایلام
وی افزود: مسیرهایی نظیر قلاجه تا گواور، اتصال ایلام به کریدور ایلام – مهران، حمیل به ایلام، جاده صالحآباد و اتصال آن به مهران و سپس دهلران و اندیمشک، همچنین ایلام – سهراه میشخاص – ملکشاهی- مهران و ایلام- بدره در مجموع حدود ۵۰۰ کیلومتر مسیر چهارخطه را در بر میگیرند که اغلب از مناطق کوهستانی، سختگذر و پرهزینه عبور میکنند.
برآورد هزینهها: نیاز به ۳۰ هزار میلیارد تومان برای تکمیل پروژههای راهسازی
نماینده حوزه شمال استان ایلام در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برآورد اولیه برای تکمیل این مسیرها حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان است، تاکید کرد در صورت تأمین این منابع، استان ایلام به یکی از قطبهای مهم بزرگراهی کشور تبدیل خواهد شد که نقش کلیدی در توسعه اقتصادی، گردشگری، تجارت مرزی و نیز تردد زائران اربعین ایفا خواهد کرد.
تأثیر مسیرهای جدید بر گردشگری و تجارت مرزی استان ایلام
همتی اضافه کرد: برای دستیابی به این هدف، باید سالانه حداقل ۶ هزار میلیارد تومان تأمین مالی صورت گیرد و اجرای این پروژهها با بهرهگیری از روشهای نوین از جمله تهاتر نفت در دستور کار قرار گیرد، این موضوع باید به یکی از مصوبات مهم سفر ریاست جمهوری به استان در خرداد آینده تبدیل شود.
راههای سختگذر استان؛ چالشی برای زیرساختهای حملونقل
وی ادامه داد که در لایحه بودجه ۱۴۰۵ تلاشهای خوبی برای افزایش اعتبارات صورت گرفته، اما کافی نیست، ما باید برای تأمین ترکیبی منابع و جذب بودجههای پایدار، از ظرفیت همه دستگاهها، مجمع نمایندگان، استاندار و مدیران استانی بهره بگیریم تا این هدف مهم برای توسعه آینده استان محقق شود.