- نویسنده : مریم بالوی فیلی
- 23 اردیبهشت 1404 ساعت 16:17
- کد خبر 31007
- بدون نظر
- ایمیل
- پرینت
سایز متن /

به گزارش سرویس استان ها نودادامروز ، جلال حمره، مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان ایلام، روز سهشنبه در همایش نهضت توسعه عدالت در فضاها و تجهیزات آموزشی و پرورشی، بر لزوم رفع محرومیت آموزشی از طریق ساخت مدارس ایمن و استاندارد و مجهز تأکید کرد.
وی اظهار داشت: این مدارس باید نهتنها برای نسل کنونی، بلکه برای نسلهای آینده نیز پایدار، امن و قابل استفاده باشند.
حمره: رفع محرومیت آموزشی با توسعه مدارس ایمن و استاندارد
ضرورت ساخت مدارس ایمن و استاندارد
بهرهگیری از روشهای نوین ساخت مدارس
وی با تشریح روشهای نوین احداث مدارس، بیان کرد: روش دیوار مسلح بتنی یکی از شیوههای صنعتی و پیشرفتهای است که در پروژههای مدرسهسازی استان به کار گرفته شده است.
کاهش هزینه و افزایش مقاومت مدارس
مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان ایلام خاطرنشان کرد که این روش، که در کشورهای پیشرفته مانند اروپا و آمریکای شمالی نیز مورد استفاده قرار میگیرد، نهتنها موجب کاهش هزینههای ساخت تا ۲۳ درصد میشود، بلکه به دلیل مقاومت بالا در برابر زلزله و سایر بلایای طبیعی، کارآمد است.
ساخت مدارس پایدار با فناوریهای داخلی
حمره تأکید کرد: این شیوه ساخت توسط متخصصان داخلی طراحی شده و ضمن صرفهجویی در هزینهها، سرعت اجرای پروژههای مدرسهسازی را افزایش میدهد.
ارتقای کیفیت ساخت مدارس با روشهای صنعتی
وی تصریح کرد: بهرهگیری از روشهای صنعتی در ساخت مدارس، کیفیت فضاهای آموزشی را ارتقا داده و تحولی بنیادین در حوزه احداث مدارس کشور ایجاد کرده است.
حفظ استانداردها در ساخت مدارس
مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس ایلام بر ضرورت رعایت کامل استانداردهای ایمنی و آموزشی در ساخت مدارس تأکید کرد و اظهار داشت: فضاهای آموزشی نامناسب میتوانند کیفیت یادگیری و انگیزه دانشآموزان را بهطور جدی تحت تأثیر قرار دهند.
تأثیر مدارس استاندارد بر کیفیت آموزش
وی بیان کرد: مدارس باید بهگونهای ساخته شوند که برای دههها پاسخگوی نیازهای آموزشی استان باشند.
وی افزود: احداث مدارس ایمن و استاندارد میتواند تا ۲۵ درصد کیفیت آموزشی را بهبود بخشد، امری که اهمیت ایجاد فضای مناسب برای یادگیری را بهوضوح نشان میدهد.
مشارکت مردم و خیران در مدرسهسازی
حمره نقش خیران و حامیان آموزش و پرورش را در موفقیت طرحهای مدرسهسازی بسیار مهم دانست و تأکید کرد: مشارکت مردم سنگ بنای توسعه عدالت آموزشی است.
وی تصریح کرد: امروز شاهد حمایتهای قابلتوجه و بدون چشمداشت خیران هستیم که با روحیه مسئولیتپذیری اجتماعی وارد این عرصه شدهاند این مشارکت گسترده میتواند بخش قابلتوجهی از مشکلات آموزشی استان را برطرف کند.
اجرای پروژههای توسعه آموزشی در مناطق محروم
مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان ایلام با اشاره به برنامههای اجرایی در استان گفت: در حال حاضر، چندین پروژه ساخت مدرسه و مقاومسازی در مناطق محروم و مرزی استان در دست اجرا است این پروژهها با هدف توسعه عدالت آموزشی و ایجاد فرصتهای برابر برای تمامی دانشآموزان، بهویژه در مناطق کمبرخوردار، برنامهریزی شدهاند.
ضرورت هوشمندسازی مدارس
وی هوشمندسازی مدارس را یکی از اولویتهای مهم استان عنوان کرد و افزود: با ورود به عصر جدید آموزشی، مدارس هوشمند میتوانند نقش مؤثری در ارتقای سطح یادگیری دانشآموزان داشته باشند و باید از این امکانات برای بهبود کیفی آموزش بهره گرفته شود.
چشمانداز توسعه پایدار آموزشی
حمره تأکید کرد: این نهضت تنها به احداث مدارس محدود نمیشود، بلکه زمینهساز توسعه پایدار استان، ایجاد امید در خانوادهها و تضمین آینده تحصیلی فرزندان خواهد بود.
مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس ایلام در پایان خاطرنشان کرد: این نهضت آغاز شده است و با همت مردم، مسئولان و خیران، این مسیر به نتیجه مطلوب خواهد رسید.