- نویسنده : مریم بالوی فیلی
- 08 جولای 2025
- کد خبر 32675
- بدون نظر
- ایمیل
- پرینت
سایز متن /
به گزارش سرویس استان ها نودادامروز ، علیرضا محمدی، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان ایلام، اعلام کرد: در سهماهه نخست سال جاری، میزان خسارت ناشی از تخلفات زیستمحیطی در استان بیش از ۲ میلیارد و ۱۷۰ میلیون و ۵۳۱ هزار ریال برآورد شده است که تاکنون مبلغی بالغ بر یک میلیارد و ۳۰۸ میلیون ریال آن وصول شده است.
شناسایی بیش از ۲ میلیارد ریال خسارت ناشی از تخلفات زیست محیطی در ایلام
وصول بیش از ۱.۳ میلیارد ریال از جرایم زیستمحیطی
کشف صید و شکار غیرمجاز توسط یگان حفاظت
وی خاطرنشان کرد: در این مدت، ۴۰۷ قطعه صید غیرمجاز آبزی، ۴۹ مورد شکار غیرمجاز پرندگان، شکار سه رأس پستاندار و ۳۳ مورد زندهگیری پرندگان توسط مأموران یگان حفاظت کشف و مستندسازی شده است.
کشف و ضبط سلاحهای متخلفان
محمدی درباره سلاحهای مورداستفاده متخلفان گفت: از ابتدای امسال، یک قبضه سلاح غیرمجاز و ۱۰ قبضه سلاح مجاز از شکارچیان متخلف کشف و به مراجع قضایی تحویل داده شده است.
جلوگیری از موارد شروع به شکار در استان
وی افزود: در همین بازه زمانی، ۲۸ مورد شروع به شکار پیش از وقوع توسط محیطبانان شناسایی و از اقدام آنان جلوگیری شده است.
توقیف ادوات غیرمجاز شکار و صید
به گفته مدیرکل محیط زیست ایلام، ۲۰۴ مورد ادوات شکار و صید شامل قفس پرنده، تور زندهگیری، تور دامی و سایر تجهیزات غیرمجاز در این مدت ضبط شده است.
مقابله با تخریب و آلودگی محیط زیست
محمدی با اشاره به اقدامات انجامشده در حوزه حفاظت از مناطق تحت مدیریت ادارهکل، اظهار داشت: در سهماهه اول سال، با ۱۳ مورد تخریب و ۲۳ مورد آلودگی محیط زیستی برخورد قانونی انجام شده است.
اجرای طرح آموزشی «یک ساعت با محیطبان»
وی همچنین از اجرای طرح آموزشی «یک ساعت با محیطبان» در مدارس استان خبر داد و گفت: طی این مدت، بیش از ۱٬۲۱۰ نفر ساعت آموزش زیستمحیطی ویژه دانشآموزان ارائه شده است.
دعوت به مشارکت مردمی در حفاظت از محیط زیست
محمدی در پایان ضمن دعوت از شهروندان و دوستداران طبیعت برای مشارکت فعال در حفظ منابع طبیعی استان ایلام، خاطرنشان کرد: در صورت مشاهده تخلفات زیستمحیطی، مردم میتوانند بهصورت شبانهروزی از طریق تماس با شماره تلفن ۱۵۴۰ یا مراجعه به ادارات محیط زیست، گزارش دهند.



