- نویسنده : مریم بالوی فیلی
- 20 جولای 2025
- کد خبر 33135
- بدون نظر
- ایمیل
- پرینت
سایز متن /
به گزارش سرویس استان ها نودادامروز ، یاسم خانمحمدیان، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام، به همراه فتحی، معاون فنی اداره کل، و مهدی حیدری، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان، با رضا شریفیاصل، فرماندار شهرستان ایوان، دیدار و گفتوگو کردند.
دیدار مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام با فرماندار شهرستان ایوان
تأکید بر نقش مهم منابع طبیعی و آبخیزداری در توسعه پایدار شهرستان ایوان
قدردانی از تلاشهای مجموعه منابع طبیعی
رضا شریفیاصل، فرماندار ایوان، در این دیدار ضمن قدردانی از تلاشهای مجموعه منابع طبیعی در زمینه اطفا حریق، حفاظت از جنگلهای شهرستان و تولید نهال در نهالستان سردسیری، بر اهمیت نقش این اداره در زندگی بشری و توسعه پایدار تأکید کرد.
خرید تجهیزات برای مدیریت بحران
وی افزود: امسال برای اولین بار در سطح شهرستان، از محل اعتبارات دهیاریها، ۳۰ دستگاه دمنده خریداری و در اختیار دهیاران قرار گرفت تا در مواقع بحران به عنوان تیمهای واکنش سریع در محل حریق حضور فعال داشته باشند.
مطالبه احداث سازههای آبخیزداری
فرماندار و رئیس ستاد مدیریت بحران شهرستان ایوان، با تأکید بر نقش اداره منابع طبیعی در مدیریت بحران، احداث سازههای آبخیزداری را به عنوان مطالبه شهرستان مطرح کرد و اظهار داشت: با ارائه راهکارهای پیشگیرانه و کلاسهای ترویجی و آموزشی میتوان به کاهش خسارات ناشی از سیلاب و حریقهای احتمالی کمک کرد و آمادگی و واکنش سریعتر دستگاههای امداد رسان و مردم را فراهم نمود.
گزارش وضعیت منابع طبیعی و درخواست همکاری
در ادامه، یاسم خانمحمدیان، مدیرکل منابع طبیعی استان ایلام، ضمن تبریک انتصاب رضا شریفیاصل به عنوان فرماندار شهرستان ایوان و آرزوی توفیق برای ایشان، گزارشی از وضعیت منابع طبیعی استان و شهرستان ایوان ارائه داد.
وی مشکلات موجود و برنامههای منابع طبیعی در سطح شهرستان را مطرح و خواستار همکاری فرمانداری در جهت رفع این مشکلات شد.


