- نویسنده : مریم بالوی فیلی
- 27 جولای 2025
- کد خبر 33410
- بدون نظر
- ایمیل
- پرینت
سایز متن /
به گزارش سرویس استان ها نودادامروز ، دومین جشنواره استانی انگور با عنوان «جشن شکرانه خوشهها» در سایت باغبانی مزرعه ۱۴ شرکت تعاونی تولید روستایی زرینتاک شمیران، واقع در بخش زرنه شهرستان ایوان، برگزار شد.
برگزاری دومین جشنواره انگور در شهرستان ایوان
این آیین با حضور دکتر سارا فلاحی، نماینده مردم استان در مجلس شورای اسلامی، دکتر میرزاد، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام، مهندس نورمحمدی، رئیس سازمان مدیریت و برنامهریزی استان، مهندس عزیزان، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان، دکتر شریفیاصل، فرماندار ایوان، دکتر شکری، مدیرکل تعاون روستایی استان ایلام و جمعی از مسئولان، کارشناسان و باغداران منطقه برگزار شد.
تأکید بر ظرفیتهای باغداری شهرستان ایوان
در این مراسم، ظرفیتهای کمنظیر شهرستان ایوان در حوزه باغداری و بهویژه تولید انگور مورد توجه قرار گرفت. دکتر شکری، مدیرکل تعاون روستایی استان ایلام، ضمن تقدیر از تلاشهای شرکتهای تعاونی فعال در بخش زرنه، اظهار داشت: برگزاری جشنواره انگور برای دومین سال پیاپی، نشاندهنده ظرفیتهای غنی این منطقه و نقش مؤثر تعاونیهای تولیدی در رونق کشاورزی است.
معرفی تعاونیهای موفق در تولید انگور
وی به توانمندیهای شرکت تعاونی زرینتاک شمیران اشاره کرد و افزود: این تعاونی با ۵۶ هکتار باغ انگور فعال و طرح توسعهای در ۱۲۰ هکتار دیگر، بهطور میانگین سالانه ۱۷ تن در هر هکتار برداشت دارد و حدود ۲۰۰ نفر اشتغال غیرمستقیم ایجاد کرده است، همچنین، شرکت تعاونی آببران داروند با ۱۵۰ هکتار باغ انگور، سالانه حدود ۳۰۰۰ تن محصول تولید و به بازارهای بزرگ تهران و کرمانشاه عرضه میکند.
برنامهریزی برای توسعه تعاونیها در مناطق مستعد
دکتر شکری از برنامهریزی برای تشکیل تعاونیهای جدید در مناطق مستعدی همچون تیتلیوان، بانبکر، سانیری، سیاهگل و گاومیشان خبر داد و تأکید کرد: توسعه تشکلهای مردمی در بخش باغداری، مسیر پایداری تولید را هموارتر میسازد و نقش مهمی در اقتصاد محلی ایفا میکند.
تقدیر از تعاونی نمونه شهرستانی
گفتنی است شرکت تعاونی زرینتاک شمیران بهعنوان تعاونی نمونه شهرستانی در زمینه تولید انگور، نقش مؤثری در افزایش سطح کیفی و کمی تولیدات باغی منطقه ایفا کرده و مورد حمایت مدیریت تعاون روستایی استان قرار دارد.



