×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : سه شنبه, ۲۸ اسفند , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 3 خبر

به گزارش سرویس بیمه نودادبرتر، شرایط بیمه رانندگان تاکسی در سال ۱۴۰۱ توسط نودادبرتر مورد بررسی قرار گرفت.

شرایط بیمه رانندگان تاکسی در سال ۱۴۰۱

Insurance conditions for taxi drivers in 1401

شرایط بیمه رانندگان تاکسی در سال ۱۴۰۱

آمار رانندگان بیمه شده سال ۱۴۰۰

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس درباره شرایط بیمه رانندگان تاکسی گفت:

طبق آمار مجموع کارگران غیر رسمی و افرادی که تحت پوشش بیمه نیستند حدود ۲۶ میلیون نفر هستند.

ولی اسماعیلی، رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه حدود چند میلیون نفر تحت پوشش هیچ بیمه‌ای نیستند، گفت:

در حال حاضر کارگران غیر رسمی که تحت پوشش بیمه نیستند، طبق یک آمار حدود ۱۶ میلیون نفر و بر اساس آماری دیگر حدود ۱۰ میلیون هستند

که باید برای آنها اقدامی انجام داد.

وی افزود:

ما باید طبق سازوکاری که در سامانه رفاه ایرانیان  فراهم شده، تعداد دقیق کارگران که تحت پوشش بیمه نیستند را احسا کنیم

تا بتوانیم اقدامی انجام دهیم که اینها هم از خدمات بیمه‌ای بهره‌مند شوند.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس ادامه داد:

به غیر از برخی از کارگران غیر رسمی ما افرادی را داریم که تحت پوشش هیچ بیمه‌ای نیستند این افراد یا تمایل و یا تمکن مالی ندارند که بخواهند بیمه شوند

که باید گفت مجموع کارگران و افراد عادی که بیمه نیستند حدود ۲۶ میلیون نفر هستند.

اسماعیلی بیان کرد:

یکی از راه‌هایی که می‌توان از طریق آن صندوق‌های بازنشستگی را توانمند و کارآمد کرد، شناسایی دقیق همین افرادی است

که تحت پوشش هیچ بیمه‌ای نیستند.

وی در همین راستا ادامه داد:

یکی از نکاتی که در جلسه با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی پیشنهاد شد این بود که برای توانمند کردن صندوق ها به جایی اینکه سن بازنشستگی را ۲ سال افزایش دهید ،

همین افراد که تحت پوشش بیمه نیستند را شناسایی کنید تا با اخذ حق بیمه، هم آنها از خدامات بیمه استفاده کنند و هم به صندوق های بازنشستگی کمک شود.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس تصریح کرد:

در جلسه با وزیر ، مسئولان وزارتخانه را مکلف کردیم تا تعداد دقیق افرادی که تحت پوشش بیمه نیستند را احسا و آمار دقیق آن را به اعضای کمیسیون ارائه کنند.


مطالب مرتبط:


تکلیف بیمه‌های رانندگان تاکسی  و شرایط بیمه آنها

Obligation of taxi drivers' insurance and their insurance conditions

تکلیف بیمه‌های رانندگان تاکسی  و شرایط بیمه آنها

مدیرعامل سازمان نظارت و تاکسیرانی درباره عدم واریز حق بیمه رانندگان تاکسی که توسط شرکت‌های خصوصی صورت گرفته، و همچنین شرایط بیمه رانندگان تاکسی توضیحاتی داد.

مهدی اسماعیل‌بگی، مدیرعامل سازمان نظارت و تاکسیرانی، درباره عدم واریز حق بیمه رانندگان تاکسی گفت:

زمانی که بحث بیمه رانندگان تاکسی مطرح شد، تعدادی کارگزار در این زمینه معرفی شدند.

وی گفت:

یکی از کارگزارهایی که برای بحث بیمه معرفی شد، شرکت تعاونی تاکسیرانی بود که یک شرکت خصوصی است.

متاسفانه این شرکت در برهه‌ای از زمان، حق بیمه را به عنوان کارگزار واریز نکرده و این موضوع هزینه سنگینی را به گردن تاکسیرانی انداخته است.

مدیرعامل سازمان نظارت و تاکسیرانی گفت:

این اتفاق به دادگاه و مراجع قضایی کشیده شد و ما پیگیر این موضوع هستیم؛ ولی این موضوع از حیطه اختیارات سازمان تاکسیرانی نیست

و ما نمی‌توانیم به صورت انضباطی و مستقیم به این مسئله ورود کنیم.

اسماعیل‌بگی در پاسخ به این سوال که کدام نهاد مسئول مستقیم ورود به حق بیمه رانندگان است، گفت:

سازمان تامین اجتماعی باید به طور مستقیم این شرکت را جریمه کند و خسارات رانندگان را بگیرد.

وی گفت:

وقتی این حق بیمه سابق واریز شد، به طور اتوماتیک کسری زمانی بیمه راننده هم جبران خواهد شد؛

بنابراین  رانندگان باید با مراجعه به سازمان تامین اجتماعی شکایتشان را مطرح کنند و خسارات خود را از این کارگزار دریافت کنند.

گفتنی است؛ طبق قانون هدفمندی یارانه‌ها در سال ۱۳۸۶ تاکسیرانان نیز مشمول بیمه تامین اجتماعی شدند

و مقرر شد اعتبار این موضوع از منبع درآمدهای هدفمندی یارانه‌ها تامین شود که متاسفانه هم اکنون ۵۰ درصد افراد این قشر بیمه نیستند.

مرتضی ضامنی، مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانان در این رابطه گفته است:

از سال ۹۲ لیست جدیدی از رانندگان توسط سازمان تامین اجتماعی پذیرفته نمی‌شود در حالی که این لیست باید مرتبا به روز شود.

چنین مسئله‌ای در ارائه خدمات رانندگان تاثیر خواهد گذاشت. علی رغم بهانه سازمان تامین اجتماعی مبنی بر کمبود بودجه، موضوع بیمه موضوعی نیست

که در آن مشکل اعتبار یا قانون وجود داشته باشد. باید لیست‌ها به روز شود در حالی که سازمان تامین اجتماعی لیست‌های جدید را از سال ۱۳۹۲ نمی‌پذیرد.

از سوی دیگربیش از ۵۰ درصد افرادی که با عنوان راننده بیمه هستند و از این خدمات استفاده می‌کنند در بانک‌های اطلاعاتی وجود ندارند.

درواقع این افراد راننده نیستند در حالی که از این خدمات بهره مند می‌شوند.

محمد محمدی مدیر کل نام نویسی و حساب‌های انفرادی سازمان تامین اجتماعی و شرایط بیمه رانندگان تاکسی گفت:

بیمه راننده‌ها از سال ۱۳۷۹ شروع شد و از سال ۱۳۸۶ به استناد قانون بودجه مقرر شد که ده درصد از این منابع توسط دولت تامین شود.

پس از قانون هدفمند سازی یارانه‌ها پوشش بیمه گروه‌های خاص شامل رانندگان حمل و نقل عمومی و چند قشر دیگر مانند زنان سرپرست خانوار،

کارگاه‌های زیر ۵ نفر و … تصویب شد که ما در ۴۲ مرحله پوشش بیمه این افراد را انجام دادیم و حق بیمه نیز به ما پرداخت می‌شد.

به گفته وی، از سال ۹۲ به بعد در ردیف بودجه ابلاغی به ما این امر وجود نداشت و در سال ۹۹ علی رغم اینکه باید اعتبار به ما تخصیص داده می شد،

این اتفاق رخ نداد. امسال نیز در قانون بودجه این مورد وجود دارد اما اعتباری که باید برای اینکار در نظر گرفته شود، در سه مرحله پیش بینی شده است.

ما قبلا برای رانندگان، قالیبافان و … ردیف اعتباری جداگانه داشتیم اما الان هر اعتبار جداگانه برای هرسه گروه در یک ردیف پیش بینی شده است

که این اعتبار برای همه گروه ها کفایت نمی‌کند.


بیشتربخوانید:


انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط  مدیریت پایگاه خبری نودادامروز منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.