- نویسنده : مریم بالوی فیلی
- 15 مارس 2026
- کد خبر 39920
- بدون نظر
- ایمیل
- پرینت
سایز متن /
به گزارش سرویس استان ها نودادادامروز، علی سلیمانی، در بازدید میدانی از خطوط تغذیه، شبکه و ایستگاه های تقلیل فشار گاز دو شهرستان بدره و درهشهر، بر اهمیت راهبردی شبکه گاز و لزوم ارتقای تابآوری آن در راستای الزامات پدافندی در شرایط ویژه کشور تأکید کرد.
تأکید سرپرست شرکت گاز ایلام بر ارتقای تابآوری شبکه با رویکرد جهادی در بازدید میدانی
وی اظهار داشت: بازدیدهای میدانی، درک دقیق و واقعی از وضعیت خطوط و شبکه را در اختیار مدیران عملیاتی و فنی قرار میدهد تا بتوانند در موضوع مقاومسازی و نگهداری زیرساختهای حیاتی گاز، تصمیمات صحیح، سریع و مؤثری اتخاذ کنند.
سلیمانی با بیان اینکه مقاومسازی خطوط انتقال گاز از اولویتهای مهم شرکت گاز ایلام است، تصریح کرد:این بازدیدها باید به شکل منظم و مستمر انجام شود و کمیتههای تخصصی در حوزه پایش و مقاومسازی، فعالتر وارد عمل شوند تا پایداری جریان گاز در راستای خدمت رسانی به مردم و دیگر صنایع کشور تضمین شود.
سرپرست شرکت گاز استان ایلام در ادامه، ضمن تاکید ویژه به مدیران بخشهای مهندسی، بهرهبرداری، بازرسی فنی، HSE، و حراست، خواستار پیگیری فوری مصوبات در خصوص نگهداشت و مقاوم سازی تاسیسات و سرمایه های شرکت شد.
سرپرست شرکت گاز استان ایلام گفت: مدیریت میدانی یعنی حضور در کف میدان و اتخاذ تصمیم در لحظه؛ امروز شرایط ایجاب میکند با رویکردی جهادی، نقاط ضعف را شناسایی و با همافزایی و برنامهریزی دقیق و با قید فوریت، ظرفیت شبکه گاز استان را در برابر هرگونه بحران احتمالی تقویت کنیم.
سلیمانی با اشاره به اینکه در مقطع فعلی، شبکه گاز بهعنوان بخشی از زیرساخت راهبردی و حیاتی باید بیش از همیشه مورد توجه قرار گیرد، افزود: تابآوری شبکه نهتنها برای خدمترسانی پایدار به مردم، بلکه برای تداوم چرخه تولید و امنیت انرژی ملی اهمیت بنیادین دارد.
سلیمانی بر نقش پدافند غیرعامل در حفظ ثبات شبکه انرژی تأکید کرد و اظهار داشت: در شرایطی که زیرساختهای حیاتی در معرض تهدیدات طبیعی و انسانی قرار دارند، وظیفه تمامی واحدهای عملیاتی این مجموعه است که با نگاه جهادی و ایثارگرانه، نسبت به تقویت سیستمهای پشتیبان، کنترل، مانیتورینگ و حفاظت فیزیکی خطوط و تأسیسات اقدام کنند.
وی در پایان این بازدید فشرده، ضمن قدردانی از تلاش های بی وقفه همکاران شرکت گاز استان در طول جنگ تحمیلی رژیم خبیث صهیونیستی و آمریکای جنایتکار، از تشکیل قرارگاه استانی پایداری جریان گاز خبر داد و تصریح کرد: این قرارگاه با هدف هماهنگی میان واحدهای فنی، بهرهبرداری و ایمنی فعال شده و مأموریت دارد در تمامی شهرستانها، سناریوهای مختلف قطع گاز یا آسیب شبکه را با اولویت، شبیه سازی و تحلیل نماید تا آمادگی عملیاتی در راستای خدمت رسانی بهتر و موثرتر به مردم شریف استان و کشور در بالاترین سطح خود باقی بماند.
https://nodademrooz.ir/?p=39920




