- نویسنده : مریم بالوی فیلی
- 04 آوریل 2026
- کد خبر 40129
- بدون نظر
- ایمیل
- پرینت
سایز متن /
به گزارش سرویس استان ها نودادامروز ، محمد محمدی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام از حفر پنج حلقه چاه آب جدید در شهرستانهای دهلران، هلیلان، بدره، آبدانان و ایلام خبر داد و گفت: تکمیل این پروژهها موجب رفع تنش آبی و تقویت شبکه توزیع آب برای بیش از ۱۷ هزار نفر از ساکنان استان خواهد شد.
حفر پنج حلقه چاه آب جدید در استان ایلام
محمدی، در تشریح وضعیت پیشرفت این طرحها، اظهار داشت: چاههای دالپری دهلران، دارپروشه هلیلان و زیفل بدره با ۹۰ درصد پیشرفت، در مراحل پایانی حفر قرار دارند. همچنین عملیات اجرایی چاه انجیر آبدانان با ۳۵ درصد و چاه جعفرآباد میشخاص ایلام با ۱۵ درصد پیشرفت، در حال انجام است.
وی با اشاره به اختصاص ۳۹ میلیارد تومان اعتبار به این پروژهها، افزود: با بهرهبرداری از این پنج چاه، مشکل تأمین آب شرب پایدار برای جمعیت هدف برطرف خواهد شد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام همچنین تاکید کرد: بلافاصله پس از اتمام عملیات حفر چاهها، اجرای خطوط انتقال آب به مخازن ذخیره آغاز خواهد شد تکمیل این طرحها نقش مهمی در بهبود وضعیت آبرسانی استان ایفا میکند و تلاش میشود عملیات اجرایی آنها با جدیت دنبال شده و در زمان مقرر به بهرهبرداری برسد.





