- نویسنده : مریم بالوی فیلی
- 28 ژوئن 2026
- کد خبر 41845
- بدون نظر
- ایمیل
- پرینت
سایز متن /
به گزارش خبرنگار نودادامروز ؛ احمد کرمی روز یکشنبه در نشست کمیته استانی خون با بیان این که ساختمان کنونی انتقال خون استان فرسوده و قدیمی است، افزود: این ساختمان که بیش از چهار دهه از عمر آن میگذرد در محدودهای پرترافیک قرار دارد و باید با همکاری شهرداری و دستگاههای مرتبط، زمینی برای ساختمان جدید و متناسب با نیازهای این مجموعه در نظر گرفته شود.
ضرورت به روز رسانی تجهیزات انتقال خون
وی افزود: در همه مراکز درمانی و اتاقهای عمل، دسترسی به خون از الزامهای پایهای درمان است که باید همواره مورد توجه جدی قرار گیرد و خون و فرآوردههای آن از مهمترین ارکان درمان و تندرستی در جامعه به شمار میروند و تامین ذخایر مطمئن افزون بر شرایط عادی، در مواقع اضطراری و بحران نیز اهمیت دوچندان دارد.
وی با قدردانی از مشارکت شهروندان در اهدای خون، گفت: مردم ایلام همواره در این زمینه حضور و مشارکت خوبی داشتهاند، اما با استفاده از ظرفیت بالای استان میتوان با برنامهریزی دقیقتر از توان اصناف، ورزشکاران، هنرمندان، تشکلها و دیگر گروهها برای افزایش ذخایر خون بهره گرفت.
کرمی با اشاره به ظرفیت آیین اربعین حسینی در استان، بیان کرد: هر سال میلیونها زائر از مرزهای استان تردد میکنند و در صورت فراهم بودن زیرساختها و امکانات لازم میتوان بخشی از این ظرفیت را نیز در حوزه اهدای خون فعال کرد.
استاندار با تاکید بر نقش حیاتی خون و فرآوردههای آن در نظام سلامت، گفت: تقویت ذخایر خون استان با برنامهریزی منسجم و بهرهگیری از ظرفیت گروههای مختلف جامعه میتواند ایلام را به الگویی در کشور تبدیل کند.
وی با تاکید بر ضرورت فرهنگسازی در زمینه اهدای خون، تاکید کرد: باید با طراحی نظام برنامهریزی شده و استفاده از سامانههای هوشمند، مشارکت کارکنان دستگاههای اجرایی، فرهنگیان، نیروهای نظامی، اصناف و دیگر گروههای اجتماعی در طول سال ساماندهی شود.
استاندار ایلام ادامه داد: اطلاعرسانی گسترده از سوی رسانهها و شبکههای اجتماعی نقش مهمی در افزایش مشارکت مردم خواهد داشت و در صورت هدفگذاری مناسب، میزان اهدای خون در استان سالهای آینده به شکل قابل توجهی افزایش مییابد.
کرمی اضافه کرد: اهدای خون به عنوان کاری انساندوستانه افزون بر کمک به نجات جان بیماران، برای تندرستی اهداکنندگان نیز مفید است و با بهرهگیری از ظرفیتهای موجود میتوان ذخایر خون استان را به سطحی مطمئن و پایدار رساند.
تخصیص زمین برای ساختمان جدید سازمان انتقال خون ایلام در دستور کار قرار گرفت
صیاد بسطامینژاد مدیرکل انتقال خون استان ایلام ضمن اظهار اطمینان از وضعیت مطلوب ذخایر خونی استان، از نتایج دومین نشست کمیته پشتیبان تأمین خون خبر دادو گفت: دومین جلسه کمیته پشتیبان تأمین خون امروز (7 تیرماه ۱۴۰۵) در استانداری ایلام و به ریاست دکتر کرمی استاندار، با حضور نمایندگان نهادها، دستگاهها و ادارات مختلف برگزار شد.
وی افزود: در این نشست، ضمن بررسی وضعیت موجود، مصوبات مهمی در سه محور اصلی در دستور کار قرار گرفت، نخست، جلب مشارکتهای مردمی و تولید محتوای هدفمند جهت ارتقای سطح آگاهی و مشارکت در امر اهدای خون، دوم، تقویت زیرساختهای لازم برای تأمین خون و تولید فرآوردههای خونی و سوم، پیگیری فرآیند تأمین و تخصیص زمین جهت احداث ساختمان جدید سازمان انتقال خون استان.
بسطامینژاد با تأکید بر ضرورت احداث ساختمانی مدرن و مطابق با استانداردهای روز، اظهار داشت: هدف ما ایجاد زیرساختی است که دسترسی مردم به خدمات را تسهیل کرده و کیفیت خدماترسانی را ارتقا دهد.
وی همچنین با اشاره به نزدیکی ایام اربعین حسینی، بر اهمیت حفظ سطح بالای ذخایر خونی در این ایام حساس تأکید کرد و از مردم عزیز ایلام خواست تا با مشارکت مستمر خود، همواره در کنار سازمان انتقال خون باشند تا این امر مقدس با موفقیت انجام پذیرد.






