×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۲۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 8 خبر
۴۹ هزار و ۵۰۰ نفر در استان ایلام تحت حمایت بهزیستی هستند

به گزارش سرویس استان ها نودادامروز، «حسین نورعلیوند» در شامگاه پنجشنبه ۵بهمن ماه در کارگروه مجازی کار، کرامت و پاسخگویی در گفت و گو با خبرنگاران استان ایلام، با بیان اینکه با احتساب کمیته امداد یک پنجم جمعیت استان تحت حمایت هستند، اظهار داشت: در استان ایلام ۴۹ هزار نفر تحت حمایت خدمات سازمان بهزیستی به‌صورت مستقیم قرار دارند.

وی اضافه کرد: از این تعداد ۱۹ هزار معلول و مابقی در حوزه اجتماعی یا به عنوان شوهر از کار افتاده یا زن سرپرست خانوار یا خانواده های دارای چندقلو که در حال حمایت هستند.

مدیرکل بهزیستی ایلام در خصوص مسکن معلولان افزود: در دولت سیزدهم ۳۰۴ مسکن واگذار شد که هزار و ۱۶۷ نفر از مددجویان و معلولان در نوبت مسکن هستند، در سامانه نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده اند که از این تعداد ۲۵۸ مورد بررسی قرار گرفته به این صورت که فرم «ج» افراد سبز بوده در قالب نهضت ملی مسکن جانمایی شده اند.

این مقام مسئول یادآور شد: برای کمک بلاعوض افرادی که جانمایی شوند تخصیص پروژه داده خواهد شد و به بهزیستی کشور ارسال تا در اسرع وقت کمک بلاعوض به حساب این افراد واریز شود.

نورعلیوند در خصوص اشتغال معلولان خاطرنشان ساخت:  به دو صورت اشتغال داریم، یکی به صورت پرداخت تسهیلات اشتغالزدایی که در سال گذشته سهم استان ۱۴۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بود که از محل تبصره ۱۸ مبلغ ۱۹ میلیارد تومان تعیین شد .

وی با بیان اینکه در سال جاری نیز با پیگیری استاندار و معاون اقتصادی استانداری موفق شدیم از محل جز ۳ مبلغ ۱۵۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از اعتبارات استان برای جامعه هدف اخذ کنیم، گفت: از جز ۴ که به صورت کشوری و ملی است مبلغ ۷۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان و همچنین از محل بند الف تصره ۱۸ مبلغ ۱۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان که نسبت به سال گذشته رشد چشمگیری داشت اخذ کنیم که از این تعداد ۶۹۰ فقره تسهیلات پرداخت شد.

مدیرکل بهزیستی استان با اشاره به استفاده از سهمیه ۳ درصد معلولان، تصریح کرد: در این طرح تمام دستگاه های اجرایی مکلفند ۳ درصد از استخدام های خود را به معلولان اختصاص دهند که در استان همکاری های خوبی انجام شده و دستگاه ها پای کار آمده اند.

وی گفت: یکی از اقدامات شاخص دولت سیزدهم که برای اولین بار اجرایی شد، اختصاص سهمیه ۴ هزار و ۳۰۰ نفری به معلولان جهت اشتغال است که فراخوانش در بهمن ماه امسال اعلام خواهد شد و جامعه معلولان به رقابت خواهند پرداخت و ۴ هزار و ۳۰۰ نفر جذب دستگاه های اجرایی می شوند.

نورعلیوند در پایان با اشاره به اشتغال کارفرمایی عنوان کرد: هر کارفرمایی که جامعه هدف ما به خصوص از معلولان را بکارگیری کنند بابت هر معلول بهزیستی استان ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت می کند و همچنین سهم بیمه کارفرما برای آن کارگر از طرف بهزیستی پرداخت خواهد شد.

برچسب ها : ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط  مدیریت پایگاه خبری نودادامروز منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.