×

منوی سایت

آخرین اخبار

امروز : دوشنبه / ۱ تیر / ۱۴۰۵
عمیق ترین چاه آب شرب غرب کشور با طراحی مجدد دوباره در مدار بهره‌برداری قرار گرفت

به گزارش سرویس استان ها نودادامروز، دکتر محمد محمدی با اعلام این خبر افزود: پس از اینکه چاه مجتمع زرانگوش شهرستان بدره به عنوان عمیق ترین چاه آب شرب غرب کشور به عمق ۳۰۰ متر، حدود یکماه پیش به علت فرسودگی و اتمام عمر مفید از مدار بهره‌برداری خارج شد، روز جمعه با تلاش همکاران دفتر انرژی و سیستم های کنترل معاونت بهره برداری و توسعه آب و نیروهای بهره برداری شهرستان بدره پس از طراحی مجدد و جایگزینی کلیه منصوبات قدیمی با افزایش دبی ۳۰ لیتر بر ثانیه در مدار بهره‌برداری قرار گرفت.

وی ادامه داد: با بهره برداری مجدد از این چاه، مشکل تامین آب روستاهای چشمه شیرین، دول گلاب، گله دار، زید، تلخاب، زرانگوش و روستای آهنگران بخش هندمینی مرتفع گردید.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان، اعتبار هزینه شده برای اجرای این پروژه را ۳ میلیارد تومان و ۵۰۰ میلیون تومان و از محل اعتبارات عمرانی برشمرد و خاطرنشان ساخت: در این مدت آب این بخش از طریق تصفیه خانه آب دربند و آبرسانی سیار تامین می شد.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط  مدیریت پایگاه خبری نودادامروز منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.