- نویسنده : مریم بالوی فیلی
- 04 مه 2025
- کد خبر 30484
- بدون نظر
- ایمیل
- پرینت
سایز متن /
به گزارش سرویس استان نودادامروز ، «صیاد بسطامینژاد»، سرپرست انتقال خون استان ایلام از مشارکت گسترده مردم در اهدای خون برای مجروحان طی بازه زمانی ششم تا دهم اردیبهشتماه خبر داد.
همبستگی ملی در اهدای خون برای مجروحان ؛ تجلی نوعدوستی مردم ایلام
استقبال گسترده از فراخوان اهدای خون
وی افزود: در این مدت، بیش از ۸۰۰ نفر به مراکز انتقال خون مراجعه کردند و در نهایت، بالغ بر ۷۰۰ واحد خون و فرآوردههای خونی ارزشمند از افراد واجد شرایط دریافت شد که اقدامی انساندوستانه که نه تنها تسکینی بر آلام حادثهدیدگان بود، بلکه بار دیگر جلوهای درخشان از ایثار و فداکاری را در این سرزمین به تصویر کشید.
اعزام تیم سیار به شهرستان دهلران
بسطامینژاد گفت: با توجه به استقبال قابل توجه مردم از فراخوان اهدای خون برای مجروحان، یک تیم سیار انتقال خون به شهرستان دهلران اعزام شد تا متقاضیان این منطقه نیز فرصت مشارکت در این اقدام خداپسندانه را داشته باشند. این تیم، به مدت یک روز خدماترسانی کرد و نقش مؤثری در افزایش ذخایر خونی ایفا نمود.
ارسال خون به مراکز درمانی کشور
وی افزود: در طول این فراخوان، بیش از ۴۰۰ واحد خون در قالب دو محموله توسط شبکه ملی خونرسان به سازمان انتقال خون کشور ارسال شد تا در اختیار مراکز درمانی پذیرش و مداوای مجروحان حادثه انفجار بندر شهید رجایی بندرعباس قرار گیرد که این اقدام، نمونهای از همیاری ملی و تعهد انسانی مردم ایران برای حمایت از هممیهنان آسیبدیده بود.
حضور اقشار مختلف در پویش اهدای خون
بسطامینژاد با اشاره به استقبال گسترده مردم، اظهار داشت: علاوه بر شهروندان، گروههایی نظیر روحانیون، وکلا، نیروهای انتظامی و نظامی، و همچنین کارکنان شرکتهای نفتی، پتروشیمی و پالایشگاه گاز نیز در این حرکت انسانی نقش چشمگیری داشتند که این سطح از مشارکت، نمودی از مسئولیتپذیری اجتماعی و روحیه همکاری در جامعه ایران است.
وی در پایان با قدردانی از مشارکت مردم، خاطرنشان کرد: حضور پرشور مردم استان ایلام در پایگاههای انتقال خون، بار دیگر صحنههایی زیبا از همدلی و مهرورزی را رقم زد که این رویداد نشان میدهد که در لحظات دشوار، ایرانیان همچون اعضای یک خانواده، شانهبهشانه یکدیگر میکوشند تا باری از دوش هممیهنان خود بردارند و امید را در دلها زنده نگه دارند.



