- نویسنده : مریم بالوی فیلی
- 05 مه 2025
- کد خبر 30591
- بدون نظر
- ایمیل
- پرینت
سایز متن /
به گزارش سرویس استان ها نودادامروز ، محمود کشاورز، مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام، اظهار داشت: حفظ و ارتقای سلامت جسمی، روانی و اجتماعی کارکنان از طریق شناسایی، ارزیابی و کنترل مخاطرات، بررسی شرایط نامناسب محیط کار و پیامدهای آن بر سلامت، یکی از اولویتهای این شرکت در سال گذشته بوده است.
اقدامات گسترده ایمنی و سلامت در محیط کار و صنعت
اقدامات HSE در بهبود شرایط کاری
وی تصریح کرد: واحد HSE این شرکت، با شناخت دقیق فرآیندهای محیط کار، شناسایی خطرات و عوامل زیانآور از طریق بررسی، ارزیابی، اندازهگیری و کنترل این عوامل، درصدد سالمسازی و بهبود شرایط کاری و کاهش مخاطرات محیط کار است.
رعایت الزامات ایمنی و تأمین سلامت کارکنان
مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام با اشاره به اهمیت رعایت مسائل ایمنی، بهداشت محیط، کنترل بیماریها و کاهش عوارض و آسیبهای شغلی، بیان داشت: برنامههای آموزشی HSE، نظارت بر رعایت الزامات اقدامات گسترده ایمنی توسط پیمانکاران، ممیزیها و بازرسیهای دورهای از محیط کار، فرآیندها، تأسیسات و تجهیزات، تهیه تجهیزات حفاظت فردی و اجرای دستورالعملهای ایمنی، از اولویتهای مهم این شرکت است.
کسب رتبه برتر در ارزیابی شرکت ملی گاز
کشاورز تصریح کرد: این موفقیت، نتیجه تلاش مستمر واحد HSE، مسئولیتپذیری کارکنان و همکاری همهجانبه واحدهای بهرهبرداری، مهندسی و ستادی شرکت بوده است.
وی افزود: رعایت اصول ایمنی، بهداشتی و محیط زیست، از جمله الزام گذراندن دورههای آموزشی HSE توسط نیروهای پیمانکار، انجام معاینات پزشکی کارکنان، بهکارگیری نماینده ایمنی در تمامی قراردادها و برگزاری همایشهای ایمنی و آتشنشانی، نقش مهمی در بهبود سطح سلامت محیط کاری داشته است.
ارتقای ایمنی و قرارگیری در جمع سه شرکت برتر کشور
مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام با اشاره به ارزیابی واحد بهداشت، ایمنی و محیط زیست شرکت ملی گاز در سال گذشته، تأکید کرد: این مجموعه، در میان شرکتهای گاز استانی سراسر کشور، بهعنوان شرکت برتر انتخاب شده است.
وی تصریح کرد: بر اساس ارزیابی ایمنی شرکتهای گاز استانی، دادهها و اطلاعات جمعآوریشده در ۵ معیار و ۲۲ زیرمعیار شامل شاخصهای پیشنگر و پسنگر اطلس ایمنی گازهای استانی، این شرکت موفق شده با کسب امتیاز بالا، در جمع سه شرکت برتر کشور قرار گیرد.



