×

منوی سایت

آخرین اخبار

امروز : دوشنبه / ۱ تیر / ۱۴۰۵
اجرای سند ملی امنیت غذایی نیازمند همکاری گسترده دستگاه‌های اجرایی است

به گزارش سرویس استان ها نودادامروز ، اولین جلسه کمیسیون استاندارد سند ملی امنیت غذایی با حضور مدیرکل استاندارد استان ایلام و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی همکار برگزار شد.

برگزاری نخستین کمیسیون استاندارد سند ملی امنیت غذایی در ایلام

 اجرای سند ملی امنیت غذایی نیازمند همکاری گسترده دستگاه‌های اجرایی است , مریم بالوی فیلی خبرنگار نودادامروز

تشکیل کمیسیون‌های تخصصی در راستای اجرای سند ملی امنیت غذایی

در این نشست، یادگار محمدی، مدیرکل استاندارد استان ایلام، با اشاره به ابلاغ اجرای سند ملی دانش‌بنیان امنیت غذایی اظهار داشت: دستگاه‌های متولی موظف‌اند نسبت به تشکیل کمیسیون‌های تخصصی استان، از جمله کمیسیون استاندارد، اقدام کنند.

اهمیت امنیت غذایی در مناسبات جهانی

وی تأکید کرد: امنیت غذایی، یکی از ارکان اساسی و عوامل مهم در مناسبات جهانی است و زیربنای امنیت اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی کشور محسوب می‌شود. محمدی همچنین به نقش این سند در حفظ کیفیت زنجیره تأمین مواد غذایی و ارتقای سطح استانداردهای تولید و مصرف اشاره کرد.

لزوم همکاری دستگاه‌های اجرایی در اجرای سند امنیت غذایی

مدیرکل استاندارد ایلام تصریح کرد: بر اساس قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، دستگاه‌های اجرایی موظف به همکاری با اداره استاندارد در زمینه صدور مجوزهای تولید یا ارائه خدمات و رعایت استانداردها و مقررات فنی مربوطه هستند. وی خاطرنشان کرد که هماهنگی کامل میان دستگاه‌های مرتبط و اداره استاندارد، نقش مهمی در اجرای موفق این سند در سطح استان خواهد داشت.

شناسایی و رفع چالش‌های زنجیره غذایی استان

محمدی افزود: با اجرای دقیق سند امنیت غذایی، می‌توان وضعیت‌های نامطلوب احتمالی در زنجیره غذایی استان را شناسایی و در جهت بهبود و رفع آن‌ها اقدام کرد تا امنیت غذایی شهروندان به‌صورت پایدار تأمین شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط  مدیریت پایگاه خبری نودادامروز منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.