- نویسنده : مریم بالوی فیلی
- 01 جولای 2025
- کد خبر 32386
- بدون نظر
- ایمیل
- پرینت
سایز متن /
به گزارش سرویس استان ها نودادامروز ؛ سومین نشست کمیته بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی ایلام با حضور رئیس دانشگاه، نماینده نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه و دیگر اعضای این کمیته برگزار شد.
برگزاری سومین جلسه کمیته بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی ایلام
تأکید رئیس دانشگاه بر ساماندهی ظرفیتهای سلامت در استان
در این جلسه، دکتر عباس قیصوری رئیس دانشگاه بر ضرورت ساماندهی همه ظرفیتها و امکانات حوزه سلامت در سطح استان تأکید کرد. وی اعلام کرد که تمامی دستگاهها و نهادهای فعال در عرصه بهداشت و درمان باید با محوریت و مدیریت کمیته بهداشت و درمان اربعین در راستای ارائه خدمات مطلوب به زائران حضرت اباعبداللهالحسین (ع) در ایام اربعین سازماندهی شوند.
همچنین با قدردانی از تلاشهای شبانهروزی همکاران حوزه سلامت در مقابله با بحرانهای اخیر، بهویژه حملات رژیم صهیونیستی، بیان شد که ایثارگری و فداکاری کادر سلامت در شرایط سخت برگ زرینی در تاریخ خدمات نظام سلامت کشور محسوب میشود.
سخنان نماینده نهاد رهبری درباره انسجام و معنویت
در ادامه، حجتالاسلام والمسلمین سید محمدباقر هاشمی نماینده نهاد رهبری در دانشگاه ضمن تسلیت ایام سوگواری حضرت سیدالشهدا (ع) و بزرگداشت شهدای مظلوم جنگهای اخیر، بر اهمیت انسجام، همدلی و مشارکت مردم و مسئولان تأکید کرد.
وی با اشاره به جایگاه معنوی و فرا دینی مراسم اربعین افزود که این کنگره عظیم تنها یک مناسبت مذهبی نیست، بلکه حرکتی معنوی و تمدنساز بهشمار میرود و حضور و مشارکت فعال مدیران در انجام مسئولیتهای دینی و فرهنگی، بهویژه در ایام محرم، ضرورتی اجتنابناپذیر است.
درخواست برای تقویت زیرساختها و تخصیص بودجه
سید محمدباقر هاشمی همچنین خواستار توجه ویژه مسئولان به دانشگاه علوم پزشکی ایلام در راستای تخصیص اعتبارات استانی و ملی بهموقع برای ارتقاء زیرساختهای بهداشتی و درمانی در ایام اربعین شد.
در بخش پایانی جلسه، دکتر صفرپور دبیر کمیته ضمن قرائت دستورکار و مصوبات جلسه قبلی، گزارشی از روند اجرای برنامهها ارائه داد و اعضای کمیته نیز به بحث و تبادل نظر پیرامون راهکارهای ارتقاء خدمات سلامت در ایام اربعین پرداختند.


