- نویسنده : مریم بالوی فیلی
- 02 جولای 2025
- کد خبر 33009
- بدون نظر
- ایمیل
- پرینت
سایز متن /
به گزارش نودادامروز ، مریم بالوی فیلی فعال رسانه ای به بهانه سالروز آزادسازی شهر مهران در یادداشتی نوشت : در روزهایی که خاک تشنهی عدالت بود دهم تیرماه همچون آیهای نازل شد، نشانهای از آسمان برای زمینی که هر وجبش با خون آمیخته بود، مهران نه یک شهر که فریادی شد برای ایستادگی و نامش بر سنگرها و دلها حک شد تا هیچگاه فراموش نشود.
دروازهی عتبات روزی دربند غرور دشمن بود، جایی که بزمهای پیروزی صدام به پا شد و مهران را مهریهی فاو خواندند اما آنها نه مهران را شناختند نه مردمانش را، مردمانی که با دستان خالی اما با دلهایی پر از خدا تقدیر را بهدست گرفتند.
پیر خمین با نگاهی آسمانی فرزندانش را فراخواند، و کربلایی دیگر رقم خورد “کربلای ۱” فقط یک عملیات نبود، یک زیارت بود زیارتی از جان از اشک از ایمان ۹۱۳ شهید ۶ هزار لاله هر کدام سطری از دعایی بودند که در قلههای قلاویزان خوانده شد.
مهران ماند، در دل وطن در چشم تاریخ و در سینهی مادرانی که سالها چشم به در دوختند نامهایی که امروز در سنگ مزارها میدرخشند هر کدام خورشیدیاند بر تاریکی آن روزها از عدنان تا ملاحی از جعفری تا امیدی از بسطامی تا چناری، برای مهران جان دادند تا جان ایران بماند.
مهران خاکی نیست که با فراموشی خشک شود، این شهر با خون آبیاری شد با شهامت آراسته شد تا همچون نگینی باشد بر انگشتر اقتدار ایران اسلامی.
آری امروز مهران شاهراه عشق است معبر ارادت میزبان میلیونها زائر دلدادهای که دلشان را برای زیارت سیدالشهدا (ع) روانه میکنند از مرز مهران کاروانهای نور میگذرند دلهایی که با هر قدم روایت حماسه میسازند.
در پایان می توان گفت دیگر نه صدامی مانده که بزم پیروزی در خیال خامش برپا کند و نه هیچ دشمنی جرأت نزدیک شدن به مرزهای ما را دارد، امروز این سرزمین با فرماندهی کل قوا حضرت آیتاللهالعظمی خامنهای (مدظلهالعالی) در امنیتی آهنین ایستاده است هر وجب از خاک وطن، پاسداری دارد از جنس ایمان.
https://nodademrooz.ir/?p=33009


