- نویسنده : مریم بالوی فیلی
- 31 جولای 2025
- کد خبر 33660
- بدون نظر
- ایمیل
- پرینت
سایز متن /
به گزارش سرویس استان ها نودادامروز ، استاندار ایلام شامگاه چهارشنبه در بازدید سرزده از پایانه شهید سلیمانی مرز مهران از وضعیت خدماترسانی به زائران، فرآیندهای حوزه حملونقل، مواکب، گیتهای گذرنامه و سایر بخشهای زیرساختی گزارش گرفت و ضمن ارزیابی عملکرد دستاندرکاران، بر استمرار نظارتها تأکید کرد.
۶۰ درصد از کل تردد زائران اربعین از طریق مرز مهران انجام میشود
فعالسازی قرارگاه اربعین و آغاز فعالیت مواکب
احمد کرمی با بیان اینکه اقدامات مناسبی در پایانه مرزی مهران انجام شده، اظهار داشت: طبق تقسیمکار انجامشده در ستاد اربعین استان، قرارگاه اربعین فعال شده و مواکب نیز از شب گذشته بهتدریج خدمات خود را آغاز کردهاند. وی افزود: با توجه به حضور زائران، فرایند پخت و توزیع غذا نیز در حال اجراست.
آمادگی کامل پارکینگها و خادمان اربعین
وی در ادامه با اشاره به آمادگی پارکینگهای شخصی و پارکینگهای بزرگ اربعین ۱ و ۲ برای خدماترسانی به زائران، گفت: تمامی خادمان و مسئولان استان با تلاش شبانهروزی در مسیر خدمترسانی بهتر به زائران کنگره عظیم اربعین ایفای نقش میکنند و نظارت بر فعالیت دستگاههای اجرایی در دستور کار قرار دارد.
آمار تردد و پیشبینی روند افزایشی
استاندار ایلام با اشاره به آمار تردد زائران بیان کرد: از ابتدای ماه صفر تا امروز، ۱۰۵ هزار نفر از مرز مهران عبور کردهاند که ۲۵ هزار نفر آنها فقط در روز جاری ثبت شدهاند. وی ابراز امیدواری کرد با توجه به روند افزایشی، امسال شاهد حضور چشمگیرتر زائران حسینی باشیم.
مرز مهران، گذرگاه اصلی عاشقان اربعین
کرمی در پایان این بازدید با اشاره به جایگاه ویژه مهران، گفت: با توجه به نزدیکی این مرز به عتبات عالیات، ۶۰ درصد از کل تردد زائران اربعین از طریق مرز مهران انجام میشود و این گذرگاه همچنان مورد استقبال عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) قرار دارد.



