- نویسنده : مریم بالوی فیلی
- 03 مارس 2026
- کد خبر 39875
- بدون نظر
- ایمیل
- پرینت
سایز متن /
به گزارش سرویس استان ها نودادامروز ،صیاد بسطامینژاد مدیرکل انتقال خون ایلام از حضور چشمگیر مردم نوعدوست استان برای اهدای خون خبر داد و گفت: تعداد بسیار زیادی از مردم با گروههای خونی مختلف از صبح دیروز (دوشنبه) برای اهدای خون به پایگاهها مراجعه کردهاند.
حضور چشمگیر مردم نوع دوست استان ایلام برای اهدای خون
بسطامینژاد اظهار کرد: پس از اعلام فراخوان نیاز به گروههای خونی، میزان مراجعه مردم برای اهدای خون چشمگیر بوده است.
وی افزود: با توجه به این که کشور در وضعیت جنگی قرار دارد نیاز به اهدای خون بیشتر از گذشته شده است و مردم از همه گروههای خونی به ویژه منفی برای اهدا مراجعه کنند.
بسطامینژاد یادآور شد که استان با کمبود خون مواجه نیست و در همه شهرستانهای دارای بیمارستان ذخیرهسازی خون انجام شده است، اما ذخیره سازی مکرر گروههای خونی با توجه به افزایش میزان نیاز استان در این شرایط جنگی بیشتر شده است.
وی ادامه داد که انتقال خون استان از ساعت هشت صبح تا ۱۸ عصر هر روز آماده پذیرش اهداکنندگان خون است و در صورت افزایش میزان مراجعان به ساعت خونگیری نیز افزوده خواهد شد.



