- نویسنده : مریم بالوی فیلی
- 05 مارس 2026
- کد خبر 39902
- بدون نظر
- ایمیل
- پرینت
سایز متن /
به گزارش سرویس استان ها نودادامروز ، علیرضا محمدی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان، به همراه معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی این اداره کل، با حضور در منطقه حفاظت شده “کولگ مهران”، از آخرین وضعیت حفاظتی و پایشهای شبانهروزی این منطقه بازدید کردند.
تشدید پایش و آمادگی دفاعی در مناطق مرزی محیط زیست ایلام در پی تحولات اخیر و جنگ تحمیلی صهیونی_آمریکایی
محمدی در این بازدید و در دیدار صمیمی با محیطبانان پاسگاه “تنگه تاریکه”، با اشاره به شرایط حساس کنونی و جنگ تحمیلی صهیونی_آمریکایی علیه امنیت منطقه اظهار داشت: صیانت از عرصههای طبیعی و تنوع زیستی، بخشی از پایداری ملی است. در همین راستا، پایشهای زیستمحیطی و گشت و کنترل مناطق تحت مدیریت، بهویژه در نوار مرزی، با رویکرد پدافند غیرعامل و با شدت بیشتری در حال انجام است.
وی افزود: حضور مستمر و مقتدرانه محیطبانان در کنار رعایت ملاحظات ایمنی، نقشی کلیدی در پیشگیری از هرگونه اقدامات خرابکارانه احتمالی و صیانت از سرمایههای ملی دارد. در این بازدید، ضمن بررسی تجهیزات و نیازهای پاسگاههای محیطبانی، بر هوشیاری کامل یگان حفاظت در برابر تخلفات احتمالی شکار و صید و تخریب اراضی تأکید شد.
معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی اداره کل نیز در این پایش میدانی، گزارشی از وضعیت زیستی گونههای جانوری منطقه کولگ ارائه و بر لزوم تقویت امنیت روانی و زیستمحیطی در سایه همکاریهای بینبخشی با دستگاههای امنیتی و ستاد مدیریت بحران تأکید کرد.
لازم به ذکر است منطقه حفاظت شده “کولگ مهران” با ۵۸ هزار هکتار مساحت، به دلیل قرارگیری در نقطه صفر مرزی و دارا بودن تنوع زیستی ارزشمند، یکی از استراتژیکترین مناطق تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست در غرب کشور محسوب میشود.



