×

منوی سایت

آخرین اخبار

امروز : جمعه / ۵ تیر / ۱۴۰۵
پلمب کبابی متخلف عرضه‌کننده گوشت تک‌سُمی در ایلام

به گزارش سرویس استان ها نودادامروز ، دکتر احمدی مدیر کل دامپزشکی استان ایلام گفت: روز گذشته ۱۴۰۳/۱۱/۱۵ یک واحد کبابی متخلف که در مرکز استان اقدام به عرضه گوشت تک‌سُمی/ اسب و الاغ/ نموده بود با طرح شکوائیه از سوی اداره حقوقی دامپزشکی و دستور مقام محترم قضائی پلمب گردید.

مدیرکل دامپزشکی استان ایلام با اشاره به اینکه در راستای تعیین اصالت و نوع گونه گوشت عرضه شده در مراکز عرضه در استان ایلام اقدام به ۲۵حداقل مورد نمونه‌گیری ماهیانه می‌شود ادامه داد: ظرفیت نمونه‌گیری تدارک دیده شده در این خصوص برای سال جاری ۳۰۰مورد آزمایش است.

وی افزود: بر اساس نتایج حاصل از آزمایشات صورت گرفته در آزمایشگاه مرکزی این اداره کل نمونه اخذ شده از یکی از کبابی های شهر ایلام در دیماه سال جاری گونه تک‌سمی یا الاغ تشخیص داده شد. نمونه شاهد و آزمایشگاهی این تست در آزمایشگاه مرکزی اداره کل موجود می‌باشد.

پلمپ کبابی متخلف عرضه‌کننده گوشت تک‌سمی در ایلام , مریم بالوی فیلی خبرنگار نودادامروز

مدیرکل دامپزشکی استان ایلام در این خصوص گفت: ارزیابی ما بر اساس نتایج آزمایشات صورت گرفته این است که به لحاظ تعیین اصالت گوشت در شرایط خوبی قرار داریم و درصد تخلفات در این خصوص ناچیز است، اما وجود دارد.

وی همچنین از شهروندان و هم‌استانهای عزیز خواست ضمن استفاده از گوشت صرفاً با مهر و لیبل دامپزشکی، در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک به ادارات دامپزشکی مراجعه و یا با شماره تلفن ۱۵۱۲ تماس حاصل نمایند.

دکتر احمدی ضمن قدردانی از همراهی و اقدام قاطع دستگاه محترم قضایی و مجموعه نیروی انتظامی در این موارد گفت: اقدامات لازم در راستای معرفی فرد متخلف به دستگاه قضایی انجام گرفته و در اقدام اولیه فعلاً واحد مذکور پلمب شده است. سال گذشته نیز مواردی از این تخلفات به دستگاه قضائی معرفی گردید که در یک مورد فرد متخلف به ۸ ماه زندان و یک سال تعلیق فعالیت و جریمه نقدی محکوم گردید.

برچسب ها : ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط  مدیریت پایگاه خبری نودادامروز منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.