- نویسنده : مریم بالوی فیلی
- 27 آوریل 2025
- کد خبر 30022
- بدون نظر
- ایمیل
- پرینت
سایز متن /
به گزارش سرویس استان ها نودادامروز ، حشمت عزیزان، رئیس جهاد کشاورزی استان، امروز یکشنبه ۷ اردیبهشت ماه ، با اشاره به روز ملی گندم و نان و جشن آغاز برداشت گندم در بخش دشت عباس دهلران اظهار داشت: بیش از ۲۳۰ هزار هکتار از اراضی استان زیرکشت محصولات پاییزه قرار دارد که از این میان، سطح زیرکشت گندم استان بیش از ۱۵۵ هزار هکتار است.
جشن روز ملی گندم و نان در دشت عباس دهلران
وضعیت زیرکشت گندم در استان
وی افزود: از این میزان، ۶۵ هزار هکتار به کشت آبی و بیش از ۹۰ هزار هکتار به کشت دیم اختصاص دارد.
سهم شهرستان دهلران در تولید گندم
رئیس جهاد کشاورزی استان بیان کرد: عمده محصول گندم استان در شهرستان دهلران تولید میشود، بهطوریکه بیش از ۵۰ درصد از تولید گندم استان به این شهرستان اختصاص دارد.
چالشها و پیشبینی تولید گندم
وی تصریح کرد: امسال با وجود کاهش ۳۰ درصدی بارندگی نسبت به سال گذشته و مشکلات یخزدگی و سرمازدگی در اسفندماه، به دلیل زیرساختهای مناسب شهرستان دهلران، تولید گندم در حد مطلوبی پیشبینی میشود.
آغاز برداشت کلزا و گندم
عزیزان عنوان کرد: در حال حاضر برداشت کلزا در شهرستان دهلران آغاز شده و تاکنون بیش از ۱۱ هزار تن از کشاورزان خریداری شده است.
رئیس جهاد کشاورزی استان گفت: برداشت گندم نیز شروع شده و این مراسم فرصتی برای شکرگزاری از درگاه خداوند و تقدیر از تلاشهای کشاورزان عزیز بود.
وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم با این اقدامات بتوانیم گامی مؤثر در جهت رونق و توسعه بخش کشاورزی استان برداریم.







