- نویسنده : مریم بالوی فیلی
- 12 مه 2025
- کد خبر 30894
- بدون نظر
- ایمیل
- پرینت
سایز متن /
به گزارش سرویس استان ها نودادامروز ، ولیالله ناصری، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان ایلام، در خصوص رشد فزاینده مصرف برق و چند مورد محدودیت خارج از برنامه زمانبندی اعلامشده، اظهار داشت: برای هر استان یک سقف مجاز مصرف توسط مدیریت شبکه تعیین شده است.
رشد فزاینده مصرف برق و محدودیتهای خارج از برنامه در ایلام
سقف مجاز مصرف برق و لزوم مدیریت مصرف
وی تصریح کرد که در صورت تجاوز مصرف از سهمیه تعیینشده و عدم تحقق مدیریت مصرف، ناگزیر به اعلام جدول زمانبندی برای حفظ پایداری شبکه سراسری خواهیم بود.
عملکرد رلههای فرکانسی در زمان افزایش مصرف
ناصری افزود که زمانی که مصرف برق از حد مجاز فراتر میرود، رلههای فرکانسی در حوزه بالادستی توزیع وارد عمل میشوند و تا زمان کاهش مصرف و ایجاد تعادل بین تولید و مصرف، افت فرکانس مانع جریان یافتن انرژی الکتریکی خواهد شد.
پیامدهای افزایش مصرف و ضرورت رعایت الگوهای مصرف بهینه
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان یادآور شد که در صورت افزایش مصرف بیش از تولید، فیدرها و پستهایی که دارای تجهیزات حفاظتی هستند، از مدار خارج خواهند شد و این موضوع قابل پیشبینی نیست.
توصیههای مدیریت مصرف برق به مشترکین
وی در پایان تأکید کرد که این نوع محدودیت مستقیماً به میزان مصرف مشترکین مرتبط است. بنابراین از شهروندان درخواست میشود با رعایت الگوهای مصرف بهینه، استفاده از دور کند کولرهای آبی، تنظیم دمای کولرهای گازی روی ۲۵ درجه (دمای آسایش) و خاموش کردن لامپها و وسایل غیرضروری، در حفظ پایداری شبکه برق و تأمین برق پایدار برای سایر هماستانیها سهیم باشند.



