- نویسنده : مریم بالوی فیلی
- 11 مه 2024
- کد خبر 20317
- بدون نظر
- ایمیل
- پرینت
سایز متن /
به گزارش سرویس استان ها نودادامروز، دکتر حسن بهرام نیا روز شنبه ۲۲ اردیبهشتماه، نشست شورای تامین مسکن استان با تاکید بر شتاببخشی در تکمیل واحدهای طرح نهضت ملی مسکن، اظهار داشت: دستگاههای زیرساختی نظیر آبفا، برق، گاز و مخابرات مکلف هستند در اسرعوقت خدمات خود را در طرحهای نهضت ملی مسکن ارایه دهند.
دکتر بهرامنیا افزود: مسکن مهمترین مطالبه مردم است و همه مدیران دستگاههای اجرایی استان که در احداث و تکمیل مجموعههای مسکن ملی، نقش دارند باید بستر لازم را برای تسهیل و تسریع در ساخت این واحدها فراهم کنند.
وی تاکید کرد که گروههای ساخت که در طرح نهضت ملی مسکن پیشرفت فیزیکی مناسبی نداشتند حذف و در اسرعوقت این پروژهها به پیمانکار واگذار شود.
استاندار ایلام با اشاره به کمبود زمین در استان ایلام به ویژه شهر ایلام، گفت: استان ایلام ۶۳ درصد کوهپایه و کوهستانی و ۳۷ درصد دشت است و با کمبود زمین به ویژه در شهر ایلام برای ساخت و ساز مواجه هستیم. هر دستگاه اجرایی که زمین در اختیار طرح نهضت ملی مسکن قرار دهد ۵۰ درصد ساخت و ساز در این زمینها، با اولویت واگذاری با کارکنان دستگاههای اجرایی است.
وی با اشاره به تعهد ۴ سالهی ساخت مسکن در استان به میزان ۳۲ هزار واحد، گفت: باید با تلاش مضاعف در راستای تحقق این میزان تعهد، تلاش کرد و لازمهی آن، همراهی بانکها و دستگاههای اجرایی مرتبط است.
نماینده عالی دولت در استان ایلام اضافه کرد: یکی از اهداف اصلی دولت سیزدهم، تولید مسکن است که مسئولیت اصلی و مستقیم پروژههای نهضت ملی مسکن در استان با معاون عمرانی استانداری و مدیرکل راه و شهرسازی استان و در شهرستانها با فرمانداران است.
وی با بیان اینکه عملکرد فرمانداران در دو حوزه اشتغال و مسکن مورد ارزیابی قرار می گیرد، گفت: مطالبه جدی مردم استان از فرمانداران با توجه به شعار سال، جهش تولید در حوزه مسکن و اشتغال است. عملکرد هر فرمانداری در نهایت بر اساس۲ شاخصه مهم اشتغال و طرح ملی نهضت مسکن و روند پیشرفت و اجرای طرحهای مسکن ارزیابی خواهد شد. فرمانداران در شهرستانها باید پاسخگوی این دو بخش بوده و مسئول مستقیم این دو حوزه در شهرستانها هستند.
دکتر بهرامنیا بیان داشت: پروژههای نهضت ملی مسکن که در استان کلنگزنی شده است باید ظرف یک ماه بعد از کلنگزنی، اقدامات اجرایی آن آغاز شود چرا که مسکن مطالبه مهم مردم است و همه دستگاههای اجرایی مرتبط باید در این زمینه اقدامات لازم را به عمل آورند.
وی اضافه کرد: بیشتر جامعه مخاطب مسکن، زوجین جوان هستند لذا همه مدیران در قالب شورای تامین، باید رافع مشکلات و موانع مسکن باشند.
استاندار ایلام بیان داشت: در طرح نهضت ملی مسکن بورکراسیهای اداری باید حذف شود چرا که شعار سال جهش تولید در همه بخشها و تاکیدات رییس محترم جمهور بحث مسکن است که باید در طول هفته جلسات مستمر و متواتر در حوزه مسکن برگزار شود.
وی خاطرنشان کرد: شورای مسکن یک شورای فنی و تخصصی است و لازم است همه دستگاههای اجرایی در این نشست همافزایی کرده و همکاری خود را دو چندان کنند.
وی تصریح کرد: ۸۵ درصد اعتبارات متمرکز در مرکز و ۱۵ درصد در استانهاست و باید معاونین استاندار و مدیران برای جذب اعتبارات و رفع مشکلات استان از مرکز پیگیری کنند.
براساس این گزارش، دستگاههای اجرایی آخرین وضعیت طرحهای نهضت ملی مسکن مرتبط را تشریح و بررسی کردند.


