×

منوی سایت

آخرین اخبار

امروز : چهارشنبه / ۳ تیر / ۱۴۰۵
جلسه مدیر کل استاندارد ایلام با اتاق اصناف و اعضای اتحادیه صنف قنادی‌های استان

به گزارش سرویس استان ها نودادامروز، یادگار محمدی مدیر کل استاندارد ایلام گفت: یکی از وظایف اصلی سازمان ملی استاندارد، برنامه‌ریزی و نظارت بر امور اندازه شناسی قانونی کشور است که در همین راستا اداره اندازه‌شناسی، اوزان و مقیاس‌ها مسئولیت این امر را به عهده دارد.

وی عنوان کرد: بنا به برنامه‌های اعلام شده از سوی سازمان ملی استاندارد ایران درخصوص کنترل حجم و وزن در داخل کشور، اقداماتی صورت پذیرفته که کنترل و پایش کمیت در بسته بندی‌ها نمونه‌ای از آن است و به‌ عنوان‌ طرحی فراگیر در سراسر کشور در حال انجام است.

محمدی در ادامه گفت: چندین سال است که تعزیرات حکومتی و اتحادیه‌ها در راستای قوانین و وظایف خود اقداماتی را درخصوص خالص فروشی در شیرینی فروشی‌ها انجام داده‌اند و سازمان ملی استاندارد نیز بابت طرح کلی پایش از سال گذشته در این حوزه ورود کرده است و در همین خصوص با جلساتی که با اتاق اصناف ایران برگزار شد، تفاهماتی در این خصوص بسته شد.

محمدی در ادامه اضافه کرد: براساس گفتگوهای صورت گرفته با اتاق اصناف و سازمان تعزیرات حکومتی، امیدوار هستیم که بتوانیم نظارت بر طرح خالص فروشی را در شیرینی فروشی‌های سطح استان انجام دهیم، همچنین استاندارد سازی جعبه‌ها چند سالی است که در سطح کشور عملی شده و در حال انجام است.

وی در ادامه یادآور شد: طرح خالص فروشی بدون محاسبه قیمت جعبه، طرحی است که با هم افزایی سایر ارگان‌ها انجام می شود و می بایست بصورت مستمر اجرا گردد.

مدیرکل استاندارد ایلام در پایان یادآور شد: طبق دستورالعمل جدید سازمان مبنی بر خالص فروشی شیرینی فروشی‌ها چندین ماه است که اداره کل استاندارد ایلام به این مسئله ورود کرده‌ و با راه اندازی گشت‌های مشترک با تعزیرات و سازمان صنعت، معدن و تجارت، بازدید از قنادی‌ها و بررسی اجرای خالص شیرینی، پایش شده و اقداماتی را انجام داده اند.

برچسب ها : ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط  مدیریت پایگاه خبری نودادامروز منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.