- نویسنده : مریم بالوی فیلی
- 07 ژانویه 2025
- کد خبر 22736
- بدون نظر
- ایمیل
- پرینت
سایز متن /
به گزارش سرویس استان ها نودادامروز، نمایندگان بر تقویت هماهنگی عملیاتی میان وزارت جهاد کشاورزی و وزارت نیرو تأکید کردند تا این پروژه هرچه زودتر به بهرهبرداری برسد و زمینههای تولید، اشتغال و رونق اقتصادی برای مردم فراهم شود.
همچنین حفظ سهم آب کشاورزی و شرب استان که قبلاً مشخص شده است، مورد تأیید و تأکید وزیر قرار گرفت.
یکی دیگر از موضوعات مهم این جلسه، پرهیز از دخالتهای غیرکارشناسی دستگاههای مسئول در مناطق عشایری بود و تأکید شد که تعامل مثبت و همزیستی مسالمت آمیز عشایر استان ایلام و استانهای همجوار که طی قرنها شکل گرفته، باید حفظ شود.
نمایندگان همچنین خواستار تأمین منابع مالی مورد نیاز برای کشاورزان، دامداران و واحدهای تولیدی بخش کشاورزی با هدف حمایت از تولید و پایداری اقتصادی کشاورزی شدند.
موضوع استفاده از نیروهای متخصص و توانمند ایلامی در وزارت جهاد کشاورزی نیز از دیگر مباحث این نشست بودکه نمایندگان با اشاره به ظرفیتهای انسانی استان، بر بهرهگیری از این نیروها در سطوح مدیریتی وزارتخانه تأکید کردند.
موضوع پیگیری تسویه بدهی وزارتخانه در استان به پیمانکاران مجری طرح های جهاد کشاورزی بود که وزیر قول دادن با اولین تخصیص منابع این موضوع مورد توجه خواهد بود.
در پایان، استفاده حداکثری از ظرفیت سیلوها و کارخانجات آرد استان متناسب با میزان تولید گندم مطرح شد که این پیشنهاد از سوی وزیر جهاد کشاورزی مورد موافقت قرار گرفت و مقرر شد از سال آینده اجرایی شود.
این جلسه با تأکید بر ضرورت هماهنگی میان دستگاههای اجرایی و رفع موانع پیش روی پروژهها و موضوعات کلیدی استان به پایان رسید.


