×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : شنبه, ۲۰ بهمن , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 27 خبر
مدیریت بحران با خبرنگار بحران

به گزارش نودادامروز، مریم بالوی فیلی فعال رسانه ای : در جوامع امروز ارتباط می تواند نقش مهمی را ایفا کند و سبب پیشبرد اهداف آن سازمان و یا آن مجموعه شود.

ارتباط درست همراه با سرعت عمل در شفاف سازی موضوع و اطلاع رسانی به موقع می تواند مدیریت مجموعه را همراهی کند و در مواقع بحرانی شرایط آرام شود.

روابط عمومی ها در ادارات و سازمان ها به عنوان پیش قراولان اطلاع رسانی و آگاهی بخشی با به‌کارگیری مهارت، هنر، تدبیر و دانش خود، فضایی سالم برای اطلاع رسانی شفاف و ارتباطات اثربخش در تنویر افکار عمومی فراهم می سازند.

خبرنگاران نیز در ارتباط با روابط عمومی ها می توانند همانند دو خط موازی در کنار هم جهت شفاف سازی و اطلاع رسانی هم پای هم پیش بروند و بدون آنکه خللی بوجود آید

رسالت حقیقی روابط عمومی، درج حقایق و تصویرگری کاستی‌ رویدادهای سازمان و آن نهاد است.

با مردم بودن و حضور میدانی خبرنگار، به شیرجه رفتن با کت و شلوار در آب و گل‌ولای نیست بلکه گفتن بموقع و کامل اخبار، انتشار نظر کارشناسان مستقل و دلسوز در کنار پوشش نظرات مسئولان، پوشش روندی مخاطرات و بحران‌ها و منحصرندانستن همراهی با مردم در زمان‌ محدود بحران و فراموش نکردن وظایف ملی و انسانی و حرفه‌ای و دینی خود پیش و پس از بحران و مهمتر از همه مطالبه پیشنهاد گنجاندن دروس مدیریت بحران‌ در همه رشته‌‌ها و سطوح آموزشی از مهدکودک تا دوره دکتری از جمله آنها است.

پس از وقوع بحران نیز روابط عمومی می‌تواند در جهت عادی‌سازی شرایط و مدیریت افکار عمومی و اطمینان بخشی به جامعه و فرونشاندن التهابات کاذب نقش مؤثری ایفا کرده و افکار عمومی را به سمت آرامش و امنیت خاطر و تمرکز بر بازسازی روحی و روانی خویش هدایت کند.

عمده نقش و کارکرد روابط عمومی‌ها در هنگام بروز بحران و زمان پس از بحران است، شاید اولین کار مؤثری که روابط عمومی‌ها در هنگام وقوع یک بحران انجام می‌دهند، ایجاد نظم سازمانی و هدایت فضای سازمان به سمت تمرکز بر مدیریت بحران، فضاسازی روحیه‌بخش و ارتقاء انسجام درون‌سازمانی یا در مقیاس وسیع‌تر، اجتماعی است. یک روابط عمومی بالنده می‌تواند با گردآوری اطلاعات محیطی و تجزیه‌وتحلیل درست آن، نقش مؤثری در تصمیم سازی در ارتباط با مدیران در مسیر مدیریت بحران ایفاء کند.

روابط عمومی ها همانند خبرنگار می توانند نقش موثری در مدیریت بحران ایفا کنند و برای اطلاع رسانی و شفاف سازی و خروج از بحران یک مکمل قوی باشند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط  مدیریت پایگاه خبری نودادامروز منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.