×

منوی سایت

آخرین اخبار

امروز : چهارشنبه / ۳ تیر / ۱۴۰۵
تشکیل پرونده برای برداشت غیرمجاز گیاهان خوراکی و دارویی در ایلام

 

به گزارش سرویس استان ها نودادامروز ، مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری ایلام اعلام کرد: تاکنون ۲۲ پرونده برای متخلفانی که اقدام به برداشت غیرمجاز گیاهان خوراکی و دارویی در رویشگاه‌های استان کرده‌اند، تشکیل شده است.

تشکیل پرونده برای برداشت غیرمجاز گیاهان خوراکی و دارویی

تشکیل پرونده برای برداشت غیرمجاز گیاهان خوراکی و دارویی , مریم بالوی فیلی خبرنگار نودادامروز

متخلفان غیربومی از استان‌های همجوار

یاسم خان‌محمدیان اظهار داشت: اغلب این افراد ساکن یکی از استان‌های همسایه ایلام هستند و به‌طور غیرقانونی اقدام به برداشت غیرمجاز گیاهان خوراکی و دارویی از زیست‌بوم‌های این استان کرده‌اند.

ارجاع پرونده‌ها به مراجع قضایی

وی افزود: پرونده این افراد برای بررسی بیشتر به مراجع قضایی استان ارجاع شده است و از آن‌ها مقادیر قابل توجهی از گیاهان بومی کشف و ضبط شده است.

اهمیت رویشگاه‌های طبیعی ایلام

خان‌محمدیان توضیح داد: زمین‌های طبیعی استان ایلام محل رویش انواع گیاهان دارویی و خوراکی است و هر ساله از اواخر اسفند تا نیمه اردیبهشت برخی افراد اقدام به برداشت این گیاهان می‌کنند.

لزوم برداشت اصولی و محدود

وی تأکید کرد: خانواده‌ها باید صرفاً به اندازه نیاز مصرف و با دقت در میزان برداشت اقدام کنند تا رویشگاه‌های طبیعی و بذر گیاهان حفظ شوند و آسیب نبینند.

خطر نابودی گیاهان با برداشت غیرمتعارف

وی هشدار داد: چیدن گیاهان وحشی خوراکی و دارویی از ریشه و پیاز باعث کاهش تدریجی و از بین رفتن این گونه‌های ارزشمند در طبیعت می‌شود.

درخواست از مردم برای حفاظت از گیاهان خودرو

مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری ایلام از مردم و بهره‌برداران خواست تا در حفظ منابع طبیعی مشارکت کنند و از برداشت بی‌رویه و غیراصولی گیاهان خوراکی و دارویی خودداری کنند.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط  مدیریت پایگاه خبری نودادامروز منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.