- نویسنده : مریم بالوی فیلی
- 05 جولای 2025
- کد خبر 32548
- بدون نظر
- ایمیل
- پرینت
سایز متن /
به گزارش سرویس استانها نودادامروز، استاندار ایلام با اشاره به مشارکت در انتقال خون و آخرین وضعیت تردد زائران در مرز مهران اعلام کرد: از آغاز ماه محرم تاکنون بیش از ۱۰۶ هزار نفر از مرز مهران رفتوآمد کردهاند و تنها در سه روز اخیر، بالغ بر ۵۰ هزار زائر برای شرکت در آیینهای تاسوعا و عاشورای حسینی عازم عراق شدهاند.
مشارکت در انتقال خون گامی برای سلامت زائران اربعین است
اهدای خون استاندار ایلام در حمایت از سلامت عمومی و زائران اربعین حسینی
راهاندازی پارکینگ پشتیبان و حملونقل رایگان زوار
وی از راهاندازی پایانه برکت (شهید رئیسی) بهعنوان پارکینگ پشتیبان برای نخستینبار خبر داد و اظهار داشت: جابجایی زائران از پایانه شهید سلیمانی تا پایانه برکت با اتوبوسهای درونشهری بهصورت رایگان انجام میشود. همچنین افزایش تعداد اتوبوسها جهت تسهیل بازگشت زائران در دستور کار قرار دارد.
آمادگی کامل برای موج بازگشت زائران
استاندار ایلام با تأکید بر آمادگی کامل ستاد اربعین استان برای مدیریت موج بازگشت زائران عاشورای حسینی تصریح کرد: اقدامات مؤثری در زمینه پذیرایی، استقرار موکبها، فعالسازی قرارگاه آب و تأمین اقلام اساسی از جمله آب معدنی و یخ انجام شده است. دستگاههای امدادی، درمانی، بانکی و شهرداریهای معین نیز در مرز مهران مستقر هستند.
همافزایی ایران و عراق در بالاترین سطح
کرمی از رضایت زائران از خدمات ارائهشده در مرز مهران خبر داد و گفت: هماهنگی و همکاری نزدیک میان مسئولان ایرانی و عراقی جهت تسهیل در تردد زوار بهصورت دوجانبه و در سطح عالی صورت گرفته است.
مرز مهران؛ نقطه استراتژیک حج و زیارت
وی با اشاره به بازگشت بیش از ۶۱ هزار حاجی از طریق مرز مهران و ثبت همزمان بیش از ۱۵۰ هزار تردد زائران عتبات عالیات در ایام پذیرش حجاج بیان کرد: جابجایی بیش از ۴۰۰ هزار چمدان و بار مسافران در پایانه مهران نشاندهنده ظرفیت عظیم این مرز است که سالانه حدود ۸.۵ میلیون تردد در آن ثبت میشود.
ایلام، پایتخت خادمین سیدالشهدا(ع)
استاندار ایلام در پایان با قدردانی از تلاشهای رسانهها، مردم و دستگاههای اجرایی، گفت: ایلام دروازه عتبات و پایتخت خادمین حضرت سیدالشهدا است. ما افتخار میکنیم که میزبان بزرگترین حرکت فرهنگی و مذهبی جهان اسلام هستیم.
حرکت خداپسندانه مسئولان ایلام در روز تاسوعا
در اقدامی خداپسندانه، امروز و همزمان با تاسوعای حسینی، استاندار ایلام به همراه معاونان و جمعی از کارکنان استانداری با حضور در پایگاه انتقال خون استان، ضمن بازدید، اقدام به اهدای خون کردند.





