- نویسنده : مریم بالوی فیلی
- 04 سپتامبر 2025
- کد خبر 34598
- بدون نظر
- ایمیل
- پرینت
سایز متن /
به گزارش سرویس استان ها نودادامروز ، سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، بر لزوم بهرهگیری از ظرفیتهای بخش تعاون برای ایجاد اشتغال و توسعه اقتصادی تأکید کرد و خواستار حمایت و راهنمایی ایشان در این زمینه شد.
ایلام از ظرفیت تعاون برای اشتغال زایی بهره میگیرد
ثبت بیش از ۳۵۰۰ تعاونی در استان ایلام
علی رشیدی در این دیدار که به مناسبت آغاز هفته تعاون برگزار شد، با اشاره به آمار تعاونیهای ثبتشده در استان ایلام گفت: تا ابتدای شهریورماه امسال، ۳۵۲۲ تعاونی در حوزههای مختلف به ثبت رسیدهاند که ۳۲ درصد در حوزه کشاورزی، ۲۸ درصد در حوزه خدمات و ۱۹ درصد در حوزه صنعت فعالیت دارند.
شناسایی و فعالسازی تعاونیهای غیرفعال
رشیدی با اشاره به اینکه ۱۲۴۴ واحد از تعاونیهای ثبتشده در استان غیرفعال هستند، از معاونت تعاون خواست تا مشکلات این واحدها را احصا کرده و دلایل عدم فعالیت آنها را بررسی کند تا با رفع موانع، زمینه فعالسازی مجدد آنها فراهم شود.
ضرورت آیندهپژوهی در حوزه مشاغل
وی همچنین بر لزوم آیندهپژوهی در حوزه مشاغل تأکید کرد و گفت: با توجه به سرعت رشد فناوری، برخی مشاغل خاصیت خود را از دست میدهند و نمیتوان بر اساس مدلهای قدیمی برنامهریزی کرد.
دعوت از امام جمعه برای ترویج فرهنگ تعاون
رشیدی با تأکید مجدد بر اهمیت بخش تعاون در حل معضل بیکاری، از امام جمعه ایلام خواست تا در خطبههای نماز جمعه این هفته به موضوع تعاون بپردازند و جوانان جویای کار را به سمت تشکیل تعاونیها هدایت کنند.
تشکیل تعاونی؛ راهکاری برای کاهش بیکاری
وی با اشاره به ظرفیتهای بخش تعاون در کاهش مشکلات بیکاری، اظهار داشت: انتظار داریم با بهرهگیری از نفوذ کلام و تأثیر خطبههای نماز جمعه، بخش قابل توجهی از جوانان جویای کار به سمت تشکیل تعاونیها سوق داده شوند و از این ظرفیت بهرهمند گردند.



