- نویسنده : مریم بالوی فیلی
- 10 سپتامبر 2025
- کد خبر 34823
- بدون نظر
- ایمیل
- پرینت
سایز متن /
به گزارش سرویس استان ها نودادامروز ، عبدالوهاب بخشنده، دادستان عمومی و انقلاب اسلامی استان ایلام، اظهار کرد: در راستای برخورد جدی با تخلفات حمل غیرمجاز نخاله، جلوگیری از آلودگی محیط زیست و رفع مزاحمت برای شهروندان، مقرر شده است که تمامی کامیونها و ماشینآلات حمل نخاله در استان ظرف یک هفته آینده به سیستم موقعیتیاب (GPS) مجهز شوند تا امکان رصد و کنترل مسیر حرکت آنها فراهم شود.
تجهیز خودروهای حمل نخاله در ایلام به GPS؛ آغاز برخورد قضایی با متخلفان زیست محیطی
آغاز تشکیل پرونده برای متخلفان
وی با اشاره به آغاز روند شناسایی و تشکیل پرونده برای متخلفان افزود: با رانندگان و مالکانی که از اجرای این دستور تمکین نکنند، به طور قاطع و بدون اغماض برخورد خواهد شد.
پیگرد قضایی در صورت عدم تجهیز خودروها
دادستان ایلام تأکید کرد: در صورت عدم تجهیز خودرو به GPS، کارت سوخت باطل خواهد شد و علاوه بر توقیف خودرو، متخلفان به اتهام تخریب محیط زیست و ایجاد مزاحمت برای مردم تحت پیگرد قضایی قرار خواهند گرفت.
درخواست همکاری مردمی برای گزارش تخلفات
بخشنده از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلیه غیرمجاز نخاله در سطح شهر یا محیطهای طبیعی، موضوع را به نهادهای قضایی و انتظامی اطلاع دهند.
راههای ثبت گزارش توسط شهروندان
وی افزود: همشهریان ایلامی میتوانند شماره پلاک خودروهای متخلف را ثبت کرده یا در صورت امکان، فیلم و عکس تهیه کنند تا برخورد قانونی سریعتری صورت گیرد.
هدف از اجرای طرح مقابله با تخلفات زیستمحیطی
دادستان عمومی و انقلاب اسلامی استان ایلام در پایان یادآور شد: هدف از اجرای این طرح، صیانت از محیط زیست، حفظ بهداشت عمومی و پیشگیری از تخریب منظر شهری است و انتظار میرود با همراهی مردم و مسئولان مرتبط، شاهد کاهش چشمگیر این تخلفات باشیم.



