- نویسنده : مریم بالوی فیلی
- 24 ژانویه 2026
- کد خبر 38787
- بدون نظر
- ایمیل
- پرینت
سایز متن /
به گزارش سرویس استان ها نودادامروز ، ولیالله ناصری مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق ایلام از اجرای طرح گسترده نوسازی روشنایی معابر شهری و نصب ۶۰ هزار چراغ «ال ای دی» (LED) فوق کممصرف در استان خبر داد و گفت: این اقدام گامی مؤثر در بهبود مبلمان شهری، ارتقای زیرساختهای روستایی، مدیریت مصرف انرژی و حفظ محیط زیست است.
نصب ۶۰ هزار چراغ ال ای دی فوق کم مصرف در استان ایلام
ناصری با بیان این که ارتقای کیفیت روشنایی معابر یکی از اولویتهای اصلی این شرکت است، اظهار کرد: تاکنون در اجرای این طرح حدود ۲۰ هزار دستگاه چراغ «ال ای دی» فوق کممصرف به اعتبار ۸۰ میلیارد تومان با توانهای گوناگون در معابر استان نصب شده است .
وی در تشریح ابعاد اجرای این طرح افزود: سهم عمده این چراغها مربوط به لامپهای ۳۰، ۵۰، ۷۰، ۱۰۰ و ۱۲۰ وات بوده که با هدف کاهش مصرف برق و بهبود روشنایی معابر شهری نصب شدهاند.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق ایلام تاکید کرد: نصب ۴۴ هزار دستگاه چراغ از این مجموعه توسط سرمایهگذار از محل طرحهای بهینه سازی مصرف انجام خواهد شد که با اجرای آن میزان انتشار دیاکسیدکربن حدود ۱۴ هزار و ۵۰۰ تن کاهش مییابد.
وی ادامه داد: این کار نقش موثر و بسزایی در کاهش آلایندههای گلخانهای، حفظ محیط زیست و ارتقای کیفیت هوای شهری ایفا میکند.
ناصری با اشاره بر نقش فناوری «ال ای دی» در تحقق اهداف توسعه پایدار انرژی گفت: استفاده از این چراغها ضمن صرفهجویی قابلتوجه در مصرف برق، سبب افزایش طول عمر تجهیزات و کاهش فرسودگی و یا سوختن لامپها میشود.



