- نویسنده : مریم بالوی فیلی
- 03 فوریه 2026
- کد خبر 39032
- بدون نظر
- ایمیل
- پرینت
سایز متن /
به گزارش سرویس استان ها نودادامروز ، سید مهدی محمدی مدیرکل تعزیرات حکومتی ایلام از صدور حکم جریمه ۲۰۰ میلیارد تومانی برای اخلالگران اقتصادی در ۱۰ ماهه امسال خبر داد و گفت: با هدف صیانت از سفره مردم، بیش از هفت هزار پرونده در بخشهای گوناگون کالا، ارز و بهداشت رسیدگی و مختومه شد.
صدور حکم جریمه ۲۰۰ میلیارد تومانی برای اخلالگران اقتصادی استان ایلام
محمدی اظهار کرد: از ابتدای امسال تا پایان دیماه، هفت هزار و ۴۲۵ فقره پرونده تخلف در حوزههای کالا، بخشهای خدماتی، قاچاق ارز و همچنین مسائل بهداشتی و دارویی در شعب این ادارهکل بررسی شد.
مبلغ محکومیت متخلفان
وی افزود: خروجی این رسیدگیها که با دقت و سرعت انجام گرفت، محکومیت متخلفان به پرداخت ۲۰۰ میلیارد تومان (۲ هزار میلیارد ریال) جزای نقدی در حق صندوق دولت بوده است.
مدیرکل تعزیرات حکومتی ایلام با بیان اینکه رسیدگی فوری و قاطع به پروندههای مرتبط با معیشت مردم و تنظیم بازار در اولویت اصلی قرار دارد، گفت: این آمار نشاندهنده تمرکز بازرسان بر پروندههای مهم و اثرگذار در بازار است تا از هرگونه اجحاف در حق مصرفکنندگان جلوگیری شود.
فعالیت شبانهروزی تیمهای بازرسی
محمدی به فعالیت شبانهروزی تیمهای بازرسی اشاره کرد و یادآور شد: افزون بر گشتهای مشترک با نهادهایی همچون سازمان صمت، جهاد کشاورزی، دامپزشکی و اتاق اصناف، این ادارهکل به صورت مستقل ۳۹۵ گشت سیار دایر کرده است.
انجام ۲ هزار و ۹۹۷ مورد بازرسی
وی ادامه داد: حاصل این نظارتهای میدانی، انجام ۲ هزار و ۹۹۷ مورد بازرسی بود که در نهایت منجر به تشکیل پرونده برای یک هزار و ۴۴۷ واحد صنفی خطاکار شد.
مدیرکل تعزیرات حکومتی ایلام تأکید کرد: فعالیت گشتهای نظارتی حتی در روزهای تعطیل با حضور قضات و معاونان قضایی ادامه دارد و نتیجه بازرسیها گزارش و اعمال قانون میشود.
تقویت زیرساختهای پشتیبانی
محمدی همچنین به تقویت زیرساختهای پشتیبانی اشاره کرد و گفت: با تحویل چهارمین خودروی گشت ویژه، ایلام پس از استانهای بزرگی مانند تهران، خراسان رضوی، اصفهان و آذربایجان شرقی، رتبه پنجم کشور را از نظر تعداد این خودروها به دست آورد.
اختصاص ۲ دستگاه خودرو برای یاریرسانی و نظارت دقیقتر
وی گفت: ۲ دستگاه از این خودروها برای یاریرسانی و نظارت دقیقتر به شهرستانهای تابعه اختصاص یافته است.
محمدی در پایان به نصب بنر و توزیع پوستر برای آگاهیبخشی به شهروندان اشاره کرد و گفت: پس از این اطلاعرسانی، ۸۳ پرونده شکایت از طریق سامانه «۱۳۵» ثبت شد که برای ۸۲ مورد آن رای قانونی صادر شده است.



