- نویسنده : مریم بالوی فیلی
- 26 ژوئن 2026
- کد خبر 41804
- بدون نظر
- ایمیل
- پرینت
سایز متن /
به گزارش سرویس استان ها نودادامروز ، حیدر دشتیپور مدیرکل راهداری و حملونقل جادهای استان ایلام از آغاز موج بازگشت زائران دهه نخست محرم از مرز مهران خبر داد و اظهار کرد: با توجه به پیشبینیها، موج بازگشت آغاز شده و همه تمهیدهای لازم برای رفاه حال مسافرانی که از ناوگان حملونقل عمومی استفاده میکنند اندیشیده شده است.
اعزام ۸۰۰ دستگاه اتوبوس به مرز مهران برای انتقال زائران
وی با اشاره به آمار تردد در مرز مهران افزود: پیش از این حدود ۳۲ هزار مسافر از طریق ناوگان اتوبوسی به مرز سفر کرده بودند که در حال بازگشت از زیارت هستند.
دشتیپور در باره مدیریت ناوگان حملونقل همگانی برای بازگشت زائران توضیح داد که برای تسهیل در امر بازگشت زائران در دو تا سه روز آینده هماهنگیهای لازم با استانهای مبدأ انجام شده و فراخوانی برای تأمین حدود ۸۰۰ دستگاه اتوبوس صادر شده است تا این به مرز مهران اعزام شوند.
وی گفت که اکنون در پایانه مرزی شهید سلیمانی مهران، حدود ۸۰ دستگاه اتوبوس آماده خدماترسانی به زائران و اعزام آنان به استانهای مبدا هستند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای استان ایلام در ادامه به وضعیت خودروهای شخصی و خودروگاهها اشاره کرد و افزود: با توجه به تکمیل ظرفیت خودروگاههای اطراف پایانه شهید سلیمانی طبق مصوبه ستاد اربعین «پایانه برکت» برای رفاه و آسایش زائرانی که با خودرو شخصی به مرز مهران مراجعه کرده بودند، اختصاص داده شد.
وی اضافه کرد: اکنون بیش از شش هزار دستگاه خودرو شخصی در پایانه برکت مستقر شدهاند و پیشبینی میشود با ادامه روند بازگشت زائران این مکان به تدریج تخلیه شود تا برای برنامههای آینده آمادهسازی گردد.
دشتیپور با تأکید بر پایش مستمر روند خروج زائران از مرز عراق بیان کرد: بر اساس برآوردها، اکنون بیش از ۱۰۰ هزار زائر در سمت کشور عراق حضور دارند که در روزهای آینده از مرز مهران وارد کشور خواهند شد و همه تلاش مجموعه راهداری و حملونقل استان بر میزبانی شایسته و ارائه خدمات مطلوب به این عزیزان متمرکز است.



